|
|
کدخبر: ۱۸۲۷۵۶

مدیر عامل بیمه سلامت کرمانشاه از پوشش بیمه‌ای رایگان برای زلزله زدگان کرمانشاهی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند، خبر داد.

به گزارش امید نیوز ،کیومرث مظفری مدیر عامل بیمه سلامت کرمانشاه گفت: بر اثر وقوع زمین لرزه در استان کرمانشاه ثلالث باباجانی، سرپل ذهاب ، گیلان غرب، جوانرود، دالاهو، جوانسر، قصر شیرین تحت تاثیر قرار گرفتند و خسارات زیادی به زیر ساخت های درمانی از جمله بیمارستان ها و مراکز بهداشتی وارد شد‌.

وی ادامه داد: ما در اولین ساعت وقوع حادثه به همراه تیم های امداد و نجات در شهر سر پل ذهاب حاضر شدیم و کارهای امدادی را شروع کردیم.

دفترچه بیمه رایگان با کد ملی تنها ساعتی پس از زلزله

مدیر عامل بیمه سلامت کرمانشاه در ادامه به خدمات بیمه ای پس از زلزله اشاره کرد و گفت: نیروهای بیمه سلامت از جمله دفاتر پیشخوان طرف قرار داد با بیمه سلامت را در کانکس هایی وقع در مناطق زلزله زده مستقر کردیم و امکانات و تجهیزات لازم در اختیار آنها قرار گرفت همچنین از مرکز استان نیز نیروهای کمکی به مناطق زلزله زده منتقل شدند.

وی ادامه داد: یکی از اولین اقدامات ما اطلاع رسانی برای صدور دفترچه بیمه بود و همکاران بیمه سلامت از 8 صبح تا 8 شب خدمات جامع و کاملی به مردم مناطق زلزله زده می‌دادند و با کد ملی برای زلزله زدگان دفترچه بیمه صادر شد.

صدور 130 هزار جلد دفترچه بیمه رایگان پس از زلزله

مظفری اظهار کرد: پس از وقوع زلزله کرمانشاه 33 هزار جلد دفترچه بیمه برای زلزله زدگان که اکثرا روستایی بودند صادر شد و با هماهنگی سازمان مرکزی بیمه سلامت اعلام کردیم، همه زلزله زدگانی که فاقد پوشش بیمه همگانی بودند می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دفترچه بیمه رایگان دریافت کنند.

مدیر عامل بیمه سلامت کرمانشاه گفت: بیماران صعب العلاج که بیشتر در مناطق روستایی ساکن بودند، مورد حمایت بیمه ای قرار گرفتند تا سلامت این زلزله زدگان حفظ شود.

وی ادامه داد: حدود 95 هزار نفر از جمعیت زلزله زدگان شهرنشین در کرمانشاه تحت پوشش بیمه رایگاه سلامت قرار گرفته اند، افزون بر این روستاییان مناطق زلزله زده رایگان دفترچه بیمه دریافت کردند.

خبر خوش بیمه ای برای زلزله زدگان

مظفری گفت: در صورتی که تاریخ اعتبار دفترچه های بیمه زلزله زدگان کرمانشاه به اتمام رسیده باشد، دفترچه ها رایگان تمدید می شوند.

مدیر عامل بیمه سلامت کرمانشاه از پوشش بیمه ای برای زلزله زدگان فاقد دفترچه بیمهخبر داد و گفت: زلزله زدگان کرمانشاهی که هیچ دفترچه ای مانند بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت، نیروهای مسلح و یا سایر بیمه ها ندارند، می توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و رایگان تحت پوشش صندوق بیمه همگانی بیمه سلامت قرار گیرند.

تسویه مطالبات مراکز درمانی مناطق زلزله زده کرمانشاه

وی پرداخت مطالبات مراکز درمانی مناطق زلزله زده را یکی اقدامات مهم برای خدمت رسانی مطلوب به زلزله زدگان دانست و گفت: تمام مطالبات سال 95 که پرداختی های مراکز درمانی با تاخیر مواجه بود به همراه مطالبات سال 96 پرداخت شد تا دغدغه ای برای درمان بیمه شدگان وجود نداشته باشد.

مظفری اظهار کرد: بیمه سلامت مطالبات مراکز درمانی مناطق زلزله زده را تسویه کرده است و امسال مطالبات مراکز دانشگاهی را تا پایان مرداد ماه پرداخت کرده ایم همچنین 70 درصد مطالبات شهریور ماه به صورت علی الحساب تسویه شده و این در حالی است که هنوز اسناد در حال رسیدگی است.

مدیر عامل بیمه سلامت کرمانشاه افزود: در بخش خصوصی مطالبات داروخانه ها را تیرماه پرداخت و علی الحساب مرداد ماه را تسویه کرده ایم همچنین مطالبات سایر مراکز تا تیرماه به طور میانگین پرداخت شده است .

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار