|
|
کدخبر: ۱۸۳۰۷۰

شهردار تهران گفت: لازم است که خود را برای شرایط سخت‌تر آماده کنیم. مجموعه شهرداری باید هزینه‌های اضافه را کم کند.

به گزارش امید نیوز ،

پیروز حناچی با بیان اینکه با توجه به بودجه دولت برای سال آینده وضعیت اقتصادی پیچیده است، گفت: لازم است که خود را برای شرایط سخت‌تر آماده کنیم. مجموعه شهرداری باید هزینه‌های اضافه را کم کند. وضعیت امروز ما مانند آن پسر حاجی است که ورشکست شده، اما همچنان ولخرجی می‌کند.

وی ادامه داد: چه معنایی دارد که شهرداری بزرگ‌ترین مجموعه حمل و نقل خودروی داخل سازمانی را داشته باشد یا دویست واحد مسکونی و خودروی سازمانی در اختیار افرادی باشد که چندین نسل از مدیریت و همکاری ایشان در شهرداری می‌گذرد، اما همچنان در منازل مسکونی شهرداری ساکن هستند و از خودرو‌های شهرداری استفاده می‌کنند، تمامی این موارد باید ساماندهی شوند.

شهردار تهران از برخی اختلاف نظر‌ها و کشمکش‌ها در درون مدیریت شهری انتقاد کرد و گفت: اگر قرار باشد که من وقت عمده خود را صرف حل مشکلات داخلی سازمان کنم دیگر به سایر مشکلات نمی‌توانم رسیدگی کنم. ما یک تیم و یک خانواده هستیم که باید به همدیگر کمک کنیم مشکلات برطرف شود.

حناچی در ادامه به برخی از مجموعه‌های شهرداری اشاره کرد و یادآور شد: اگر برخی از این مجموعه‌ها در اختیار بخش خصوصی بود درآمد زیادی تولید می‌کرد، اما متاسفانه ما از این مجموعه‌ها نمی‌توانیم به خوبی استفاده کنیم که باید فکری به حال آن کرد.

شهردار تهران بر اصلاح ساختار شهرداری تاکید کرد و گفت: به نظر من هیچ جراحی نمی‌تواند روی خود یک عمل سخت انجام دهد. به نظر می‌رسد برای جراحی در ساختار شهرداری باید به سراغ کسانی برویم که تجربه این کار را داشته‌اند و از آن‌ها کمک بگیریم.

در ادامه این مراسم احمد صادقی به ارائه گزارشی از وضعیت تهران در شرایط بحرانی پرداخت و تاکید کرد: بر اساس آمار هر 200 سال در تهران یک زلزله بزرگ رخ می‌دهد، اما از زلزله قبل در تهران حدود 230 سال گذشته است و تهران آمادگی مقابله با بحرانی که ناشی از این زلزله بزرگ است را ندارد.

وی در ادامه گفت: بیشترین تمرکز از دهه‌های قبل برای مقابله با بحران در تهران در زمینه زلزله بوده است و سایر بحران‌ها مورد توجه قرار نگرفته اند. این در حالی است که 52 نوع حادثه در کمین شهروندان تهرانی است که اگر بوی نامطبوع اخیر را هم به آن اضافه کنیم به 53 مورد افزایش پیدا می‌کند.

همچنین در این مراسم، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری به توضیحی درباره بیلبورد جنجالی اخیر این سازمان پرداخت و تصریح کرد: با توضیحات منتشر شده در رسانه‌ها معلوم شد که این اتفاق به آن صورتی که منتقدان مطرح کردن نبوده و تنها یک اشتباه بوده است. البته برخی افراد با شیطنت تلاش کردند که از کاه کوه بسازند.

در همین رابطه شهردار تهران بر توجه ویژه به بیلبورد‌های شهرداری تهران در نقاط مختلف شهر تاکید کرد و گفت: حساسیت‌هایی در این زمینه وجود دارد و دوستان دقت کنند که دیگر چنین اتفاقاتی تکرار نشود.

یکی دیگر از موضوعاتی که در جلسه روز گذشته شورای معاونین و مشاوران مطرح شد بوی نامطبوعی بود که در نقاط مختلف شهر تهران شهروندان را نگران کرده بود که حناچی درباره آن گفت: همکاران من در حال بررسی دقیق‌تر موضوع هستند و هنوز اطلاعات دقیقی در این باره منتشر نشده است، اما بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که نسبت معناداری بین تماس‌های شهروندان و مسیر‌های خطوط فاضلاب وجود دارد.

در ادامه جلسه ابراهیم شیخ، معاون منابع انسانی بیان کرد: با تلاش معاونت منابع انسانی تمام اطلاعات مربوط به کارمندان و کارگران شهرداری در سامانه شهرداری ثبت شده و همگان می‌توانند آن را رویت کنند.

به گفته شیخ این یک گام بلند در جهت شفاف سازی فعالیت‌ها در شهرداری و در راستای شعار‌هایی است که اعضای شورای شهر داده بودند.

محسن پورسیدآقایی هم در این جلسه اعلام کرد که قرارداد ساخت 376 واگن با یک شرکت چینی به قیمت هر واگن 852 هزار یورو روز‌های آینده نهایی خواهد شد. این در حالی است که همه واگن‌ها پیشتر قرار بود با قیمت بالاتر از هزار و 300 هزار یورو وارد شوند که به دلیل نادرست بودن قیمت‌ها جلوی آن گرفته شده بود.

در ادامه جلسه شورای معاونین و مشاوران، زریر نگین تاجی نسبت به عدم تحقق درآمد برخی مناطق با توجه به نزدیک شدن به پایان سال هشدار داد و از شهردار تهران خواست که طی جلسات هفتگی، شهرداران مناطق را ملزم کند تا پایان سال درآمد‌های خود را به میزانی که مشخص کرده اند برسانند.

سکینه اشرفی معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران نیز درباره بازطراحی ساختار سازمانی شهرداری توضیحاتی را ارائه داد که بیشترین بحث و بررسی و کنکاش را در میان سایر اعضای جلسه داشت و ادامه بحث در این باره به جلسه بعد موکول شد.

عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز به ارائه گزارشی درباره صدور پروانه در سال جاری در قیاس با مدت مشابه سال قبل پرداخت و در انتهای گزارش خود نسبت به افزایش قابل ملاحظه نصب دکل‌های مخابراتی در تهران در مقایسه با سال‌های قبل هشدار داد و گفت: اگر به همین منوال پیش برود منظره شهر تهران پر از دکل خواهد شد که اصلاً مناسب نیست.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار