|
|
کدخبر: ۱۸۳۲۳۳

یک مقام مسئول گفت: با توجه به تدابیر دولت برای ذخیره‌سازی کالا، هیچ‌گونه محدودیتی در توزیع اقلام پروتئینی وجود ندارد.

به گزارش امید نیوز ، رضا سالمی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران با اشاره به اینکه محدودیتی در توزیع اقلام اساسی گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ وجود ندارد، اظهار کرد: روزانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ تن مرغ گرم با نرخ مصوب ۹ هزار و ۸۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار و ۳۰۰ تا ۳۵۰ تن مرغ منجمد با نرخ مصوب ۸ هزار و ۹۰۰ تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود.

وی از توزیع روزانه ۷۰ تا ۱۰۰ تن گوشت قرمز گوساله منجمد وارداتی با نرخ ۲۹ هزار تومان در فروشگاه‌ها و میادین خبر داد و گفت: روزانه مقادیری گوشت گرم گوساله و گوشت منجمد چرخ کرده گوساله با نرخ مصوب در فروشگاه‌هایی زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود.

سالمی نرخ هر کیلو گوشت منجمد چرخ کرده بسته بندی گوساله را ۳۰ هزار، ران گوساله گرم ۳۸ هزار و ۵۰۰ و سردست ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه روزانه ۱۵۰ تن گوشت گوسفندی منجمد و گرم وارداتی به منظور تنظیم بازار در فروشگاه‌ها و میادین عرضه می‌شود، بیان کرد: براین اساس هر کیلو شقه گوسفندی گرم استرالیایی با نرخ ۴۳ هزار و ۴۰۰، شقه گوسفندی آسیای میانه ۳۷ هزار و ۵۰۰ و منجمد گوسفندی ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از هفته آینده واردات دام زنده از رومانی به کشور آغاز می‌شود، گفت: پشتیبانی امور دام به منظور تنظیم بازار در نظر دارد که هفته‌ای ۵۰ هزار راس دام از رومانی وارد کند تا از این طریق بتواند روزانه ۱۰۰ تن لاشه در بازار توزیع کند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران از افزایش واردات میزان گوشت قرمز در ایام پایانی سال خبر داد و افزود: کیفیت گوشت‌های وارداتی بسیار بالا و مورد تایید سازمان دامپزشکی است.

سالمی درباره اینکه سقوط بوئینگ ۷۰۷ تاثیری در تنظیم بازار گوشت قرمز وارد ندارد، بیان کرد: با توجه به آنکه روزانه ۱۰۰ تن گوشت قرمز برای تنظیم بازار داخل وارد می‌شود، از این رو تنها یک پنجم میزان واردات در یک روز در پی سقوط هواپیما از بین رفت.

وی از توقف واردات تخم مرغ خبر داد و گفت: بنا به درخواست تشکل‌ها و اتحادیه مرغداران، واردات تخم مرغ از دو هفته اخیر متوقف شده و هم اکنون تنظیم بازار با تخم مرغ داخل انجام می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: روزانه ۵۰ تا ۶۰ تن تخم مرغ با نرخ مصوب ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان، قیمت مرغ 14 هزار تومان از منابع داخل به منظور تنظیم بازار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود.

سالمی با اشاره به اینکه محدودیتی در توزیع نهاده‌های دامی به مرغداران وجود ندارد، بیان کرد: در مرحله اول ۸۰ هزارتن نهاده دامی اعم از ذرت، کنجاله سویا و جو در اختیار اتحادیه دامداران، مرغداران گوشتی و مرغداران تخم گذار توزیع شد.

وی نرخ مصوب هر کیلو ذرت را یک هزار و ۲۰۰، کنجاله سویا ۲ هزار و ۳۰۰ و جو یک هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران با اشاره به اینکه جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود نهاده‌های دامی در بازار نیست، اظهار کرد: با توجه به آنکه میزان ذخایر پشتیبانی امور دام تنها یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن است، از این رو مرغداران و دامداران نگران کمبود و نوسان قیمت نهاده‌های دامی در بازار نباشند.

سالمی ادامه داد: با توجه به ذخایر مناسب کالا‌های اساسی، مردم از میزان ذخایر کالا‌های اساسی نظیر گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ اطمینان خاطر داشته باشند و همواره از هجوم برای خرید و ذخیره سازی که می‌تواند منجر به آشفتگی بازار و سیستم عرضه و تقاضا شود، اجتناب کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه توزیع کالا تا رسیدن بازار به نرخ متعادل ادامه دارد، تصریح کرد: با توجه به تدابیر دولت مبنی بر واردات و ذخیره سازی کالا جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود و نوسان قیمت نیست.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار