|
|
کدخبر: ۱۸۳۶۵۹

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران از سرگردانی ۸۰۰۰ دانش آموز تهرانی در صورت پلمب ۱۱ مدرسه دارای مالک حقیقی خبر داد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران از سرگردانی ۸۰۰۰ دانش آموز تهرانی در صورت پلمب ۱۱ مدرسه دارای مالک حقیقی خبر داد.

مسعود ثقفی، در این باره توضیحات بیشتری ارائه و اظهار کرد: مدتی است یکی از نهادها که مالکیت حقوقی ۱۱ مدرسه را دارد حکم قلع و قمع آنها را گرفته است.

وی ادامه داد: اگر این احکام اجرا شود ۸ هزار دانش آموز در این مدارس سرگردان می شوند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه به عنوان مثال یکی از این مدارس در دوره دوم ابتدایی در منطقه ۲ تهران ۵۴۰ دانش آموز دارد که در صورت قلع و قمع مدرسه، در اطراف آن تا شعاع طولانی مدرسه جایگزینی وجود ندارد گفت: با توجه به اینکه شهر تهران به لحاظ فضای آموزشی جزو فقیرترین شهر ها محسوب می‌شود، پلمب هر یک از این مدارس ما را با مشکلات عدیده‌ای برای سامان دادن به دانش آموزان روبه‌رو می‌کند.

ثقفی ادامه داد: بالغ بر ۴ هزار مدرسه در تهران داریم که از این تعداد در حال حاضر ۴۷ مدرسه دارای مالک حقیقی و ۲۳ مدرسه دارای مالک حقوقی در معرض قلع و قمع قرار دارند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در حال رایزنی با مالکان هستیم گفت: امیدواریم با توافق اجاره یا تهاتر با ملک معوض، موافقت آنها را به دست بیاوریم تا دانش‌آموزان در همان مدرسه به تحصیل خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: متأسفانه افزایش نرخ اجاره و فروش املاک موجب شده که فشار برخی مالکان حقیقی به آموزش و پرورش بیش از گذشته شود، اما در این میان متأسفانه شاهدیم که حتی مالکان حقوقی نیز به دنبال تغییر کاربری آموزشی هستند تا ارزش ملک آنها چند برابر شود. به دلیل فشارها چاره‌ای نداریم جز اینکه ۱۱ مدرسه شاهد را در تهران منحل کنیم.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار