|
|
کدخبر: ۱۸۳۷۰۳

وزیر کشور با بیان اینکه 80 درصد کودکان خیابانی در تهران اتباع غیرمجاز هستند، گفت: با سفارت افغانستان هماهنگی لازم در باره ساماندهی این کودکان صورت گرفته است.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در جلسه شورای اجتماعی کشور که در خصوص جذب و شناسایی کودکان کار و خیابانی شهر تهران برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف در این خصوص گزارش‌های لازم را ارائه دادند و ساماندهی کودکان کار و متکدیان در خیابان‌ها شروع شده است.

وی ادامه داد:‌دو سال قبل در جلسه‌ای تصمیم‌گیری شد با رویکرد حفاظت و صیانت از کودکان دستگاه‌های متولی نسبت به ساماندهی کودکان خیابانی اقدام کنند.

وزیر کشور افزود: گزارش‌ها نشان می‌دهد کودکان خیابانی، کار و متکدی در وضعیت نامناسبی زندگی می‌کنند و آنها به یک نوعی استثمار می‌شوند.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد کودکان خیابانی و متکدی از اتباع خارجی هستند، گفت:  حتما باید حمایت‌های لازم از نظر آموزشی، درمانی و حرفه آموزی از این کودکان شوند. البته بعضی از کودکان سرپرست ندارند که قرار شد اقدامات لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: درحال حاضر روند کار خوب است و با سفارت افغانستان مذاکراتی صورت گرفته تا نسبت به عودت این کودکان به کشور خود اقدام کنند و امیدواریم همکاری لازم در خصوص ساماندهی کودکان خیابانی و متکدیان انجام شود.

وزیر کشور گفت:‌نیروی انتظامی، قوه قضائیه باید همکاری لازم را داشته باشند و شهرداری تهران نیز در تامین جا و مکان اقدام کند.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد:‌استانداری تهران نیز با برگزاری جلسات مستمر موضوع ساماندهی کودکان کار و خیابانی را رصد کند مردم نیز باید همکاری لازم را داشته باشند و از کمک کردن به کودکان متکدی اجتناب کنند.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار