|
|
کدخبر: ۱۸۳۹۶۵

بایدها و نبایدهای بازار بورس، روز به روز بیشتر و مهمتر می شود و برای زیست در بازار سرمایه باید به قواعد آن آشنا و پایبند بود.

امید نیوز - بورس نزدیک به یک سال است خیلی روی بورس آمده و نقل هر محفلی شده؛ فرقی نمی کند سرمایه دار باشد یا راننده اسنپ، جوری از پرتفو و سبد سهام حرف می زنند که گویی از مؤسسین بازار سرمایه بوده و اتفاقا مدتی بورس های نزدک و شانگهای و لندن را هم تست کرده اند.

حرف ها شبیه به هم شده؛ اگه نیای تو بورس جا می مونی؛ اگه بخوای خونه دار بشی؛ اگه بخوای ماشین بخری و ... من پولم پنج برابر شده؛ من البته خوش شانس بودم ولی الان تو ضررم ...

این ها را بگذارید کنار؛ با فعالان قدیمی و متخصص بازار سرمایه که صحبت می کنیم، نگران مردم تازه وارد و جولان کانال های تلگرامی و اینستاگرامی و برداشتن کلاه مردم ساده و خوش باور هستند. آنها بر این باورند که فعالیت در بورس خودش یک کار تمام عیار و مستقل است و نمی شود در کنار یا مکمل کاری دیگر به آن نگاه کرد. تخصص و دانش و مهارت می خواهد وگرنه مالباختگان این بازار زیاد خواهند شد.

کلاس های آموزشی هم با رشد قارچ گونه افراد و اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی قابل اعتماد و اتکا نیست اما از هیچ بهتر است.

مردم باید در نظر داشته باشند که بخشی از اضافه دارایی خود را (اگر اضافه ای بماند) در بورس به کار گیرند و از فروش خانهو ماشین و قرض و وام و ... پرهیز کنند. بلاتشبیه این بازار و سودهای نجومی آن مثل قمار، فرد را معتاد می کند و به دنبال خود می کشاند. باید ترمز نفس را کشید و به اندازه وارد این دریا شد و گرنه شناگران ماهر هم در این دریا غرق شده اند چه رسد به مبتدیان و تازه واردان.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار