|
|
کدخبر: ۱۸۴۰۶۵

به گزارش زهراعبدالهی، سلبریتی‌های ایران در فضای مجازی کمپین "SOS" و "help iran" را به راه انداختند و از طرفداران خود خواستند در محتواهای اینترنتی خود با منشن کردن سازمان جهانی بهداشت و در برخی موارد رئیس‌جمهور

امریکا،جو بایدن، از آنها برای رساندن واکسن به ایران درخواست کمک کنند.

اما سوال اینجاست آیا به درخواست آنها پاسخی داده می‌شود؟

 در گذشته نیز ایران با تهیه داروها و پانسمان های بیماران پروانه ای به دلیل تحریم های امریکا با مشکل مواجه بود اما سازمان جهانی بهداشت کمکی نکرده است.

 برخی معتقدند سازمان جهانی بهداشت نباید اجازه می‌داد واکسن کرونا به یک تجارت جهانی تبدیل شود؛ از این‌رو آن را ناکارآمد می‌دانند.

 بعضی دیگر از کاربران فضای مجازی این اقدام سلبریتی‌ها و تقلید طرفدارانشان از ایشان را درست نمی دانند و معتقدند که اگر حکومت امریکا به فکر مردم ایران بود  ورود دارو و اقلام بهداشتی را جزو اقدامات تروریستی نمی‌دانست و آن را تحریم نمی‌کرد.

ضمن اینکه روز گذشته سخنگوی ستاد کرونا گفت:

سازوکار کوواکس قرار بود اسفند پارسال دو میلیون دز واکسن به ایران تحویل دهد اما با بدقولی‌های فراوان در تعداد و زمان تحویل واکسن تنها ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار دز به ایران تحویل دادند. اروپایی‌ها و واکسن سازان بزرگ دنیا به تعهد خود به ساز و کار کوواکس پایبند نبودند که همین موضوع منجر به این شد که این ساز و کار به درستی عملیاتی نشود.

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار