|
|
کدخبر: ۱۸۴۲۴۰

علی لندی نوجوان فداکار۱۵ ساله ایذه جان دو تن را از میان آتش نجات داد و جان خود را از دست داد.

پیام تسلیت سران کشوری به خانواده نوجوان فداکار ایذه ای (علی لندی )

علی لندی نوجوان فداکار۱۵ ساله ایذه، شهرستان خوزستان در پی وقوع آتش سوزی در یکی از محلات شهرایذه پیش از رسیدن نیروهای امداد با فداکاری ۲ زن را نجات داد. ساعت ۱۲ شب تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۰۲ پس از ۱۶ روز بستری در بیمارستان سوانح سوختگی حضرت امام موسی کاظم اصفهان دار فانی را وداع گفت و تسلیم کرد.

جمشید نمازی پزشک معالج علی لندی نیز اظهارنمودند از بدو ورود بیمار سعی شد تمام اقدامات پزشکی نظیر مایع درمانی برای جبران کمبود آب، حمایت غذایی و تنفسی و انجام پانسمان‌های خیلی خوب، تزریق آنتی بیوتیک‌های وسیع‌الطیف برای جلوگیری از عفونت در این بیمارستان انجام شود.

وی افزود: سوختگی عمیق و زیاد بود و با توجه به حجم بالا و عمیق سوختگی سطح دفاعی بدن از دست رفته و مقاومت بسیار کاهش پیدا کرده بود که رسیدگی درمانی گسترده و بالا نتوانست مانع فوت شود.

جزئیات حادثه آتش سوزی

علی آن‌روز عصر، خانه خاله‌اش پیش پسرخاله و دخترخاله‌اش که همسن و سالش هستند، مهمان بود و حوالی ساعت ۱۸ از خانه همسایه مجاور که در یک مجتمع آپارتمانی بوده‌اند صدای جیغ و فریاد شنیده می‌شود.

علی به سرعت خودش را به خانه همسایه می‌رساند. آن‌جا می‌بیند زن میان سال و مادرش که زن مسن حدود ۸۰ ساله‌ای بوده، دچار آتش‌سوزی شده‌اند.

علت آتش‌سوزی پیک‌نیکی بوده که خواسته‌اند آن را روشن کنند. آن ساختمان نوساز بوده و هنوز گازش وصل نشده است. به هر صورت پیک‌نیک شعله‌ور شده و ابتدا صورت خانم میان سال سوخته و بعد با افتادن پیک‌نیک جلوی زن مسن او هم دچار آتش‌سوزی می‌شود و شروع به جیغ و داد می‌کنند. علی که همان‌طور پابرهنه خودش را به آن‌جا رسانده، متوجه پیک‌نیک می‌شود که یکی دو متر ارتفاع شعله داشته و جان آن دو نفر را به خطر انداخته است.

علی پیک‌نیک را برمی‌دارد که از آن دو نفر دور کند. آن را به سمت تراسی که باز بوده می‌اندازد. حین این کار گاز مایع روی خودش هم می‌ریزد و علی هم دچار حریق می‌شود.

مدیر روابط عمومی بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان گفت: علیرغم تلاش کادر درمان بیمارستان  برای درمان علی لندی، به علت شدت سوختگی زیاد این نوجوان فوت کرد .

به گزارش امیدنیوز، در تماسی از دفتر رهبر انقلاب اسلامی با خانواده علی لندی نوجوان غیور ایذه‌ای، مراتب تسلیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ابلاغ و با این خانواده داغدیده همدردی شد.

بسم الله الرحمن الرحیم  

انا لله و انا الیه راجعون  

تاریخ ایران عزیز، مشحون از رشادت ها و فداکاری های قهرمانانی است که جان بر سر آرمان های انسانی نهاده اند .

درگذشت غم انگیز فرزند عزیزم علی لندی ،نوجوان غیور ایذه ای، مایه تاسف و تاثر گردید .  

نام این نوجوان عزیز که دلاورانه و پروانه وار به دل آتش زد تا جان دو انسان را نجات دهد،در شمار قهرمانان ملی این مرزو بوم  و در امتداد حسین فهمیده ها و بهنام محمدی ها، ثبت خواهد شد .  

داستان ایثار این قهرمان ملی، باید به زبان هنر و قلم اصحاب فرهنگ و رسانه به گونه ای تاریخی روایت شود تا این نوجوان اسوه ، الهام بخش نسل های آینده فرزندان ایران اسلامی باشد . بی شک، هر ایرانی به داشتن چنین فرزندان غیور ای به خود می بالد.  

اینجانب درگذشت تاثر برانگیز فرزند عزیزمان را تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان آن مرحوم از درگاه پروردگار متعال صبر و تسلی خاطر مسئلت دارم.  

سید ابراهیم رئیسی  

 

غلامحسین محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت «علی لندی» نوجوان فداکار ایذه‌ای را تسلیت گفت.

 

به گزارش امیدنیوز، در پیام رییس قوه قضاییه آمده است:

«اِنّا لله‌ وَ اِنّا اِلَیهِ‌ راجِعون‌

درگذشت زنده‌یاد علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای که برای نجات‌ دو بانوی محصور در آتش از جان شیرین خود گذشت، موجب تالم و تاثر گردید.

اقدام غیرتمندانه‌ این نوجوان فداکار نمایانگر روحیه‌ شجاعت‌ و فتوت‌ فرزندان این سرزمین است‌ و قطعاً ایثار و ازخودگذشتگی‌ او در یادها و خاطره‌ها باقی خواهد ماند.

فقدان این عزیز را به خانواده محترم تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان از خدای بزرگ صبر و اجر مسالت دارم.»

قصه علی لندی ماندگار شد .  

گزارشی از: زینب محمدی

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار