|
|
کدخبر: ۱۸۴۲۹۹

بر اثر سقوط هواپیما در منطقه تاتارستان روسیه، 16 نفر کشته شدند

به نقل از وزارت فوریت های پزشکی، هواپیما حامل گروهی از پرش کنندگان چتر نجات بوده است.

به نقل از سرویس اورژانس روسیه، بر اثر سقوط هواپیما در منطقه تاتارستان روسیه دست کم 16 نفر کشته و 6 نفر زخمی شدند. این هواپیما که در نزدیکی شهر Menzelinsky فرود آمد، 20 چتر نجات و دو خدمه را حمل می کرد. به گفته وزارت بهداشت، حال شش نفر وخیم است. این سانحه حدود ساعت 9:23 صبح (06:23 به وقت گرینویچ) رخ داد.

هواپیما Let L-410 Turbolet بود که یک هواپیمای حمل و نقل کوتاه برد دو موتوره است. هواپیما متعلق به یک باشگاه هوایی در شهر منزلینسک بود. راویل نورموخامتف، مدیر باشگاه گفت: فضانوردان از منطقه برای تمرین استفاده می کنند و باشگاه های آسیایی میزبان مسابقات محلی، اروپایی و جهانی بوده است. به گفته یک منبع، مرکز آموزشی فضانوردان روابط خود را با این باشگاه هوایی به حالت تعلیق درآورده است. آژانس RIA به نقل از مقامات محلی می گوید یکی از موتورها ممکن است خراب شود. تصاویر منتشر شده توسط این وزارتخانه نشان می دهد که هواپیما از ناحیه بینی دچار شکاف شدیدی شده است.

استانداردهای ایمنی هوانوردی روسیه در سال های اخیر بهبود یافته است، اما تصادفات، به ویژه هواپیماهای کهنسال در مناطق دور افتاده، غیر معمول نیست. ماه گذشته، یک هواپیمای ترابری مسن آنتونوف An-26 در شرق دور روسیه سقوط کرد و 6 نفر را کشت. این کشور همچنین اغلب حوادث هوایی غیر کشنده ای را تجربه می کند که منجر به تغییر مسیر و فرود اضطراری می شود، که معمولاً ناشی از مسائل فنی است. پرواز در روسیه می تواند به ویژه در مناطق منزوی این کشور وسیع مانند قطب شمال و شرق دور، که شرایط آب و هوایی غالباً شدید است، خطرناک باشد.

 

 
 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار