|
|
کدخبر: ۱۸۴۳۹۹

تعداد تلفات جهانی کووید در کمتر از دو سال به 5 میلیون نفر رسید

این رقم سرسام آور دست کم گرفته شده است زیرا همه مرگ و میرها در کشورهای در حال توسعه ثبت نشده است.

تعداد تلفات جهانی ناشی از کووید-19 روز دوشنبه از مرز پنج میلیون نفر گذشت، کمتر از دو سال پس از بحرانی که نه تنها کشورهای فقیر را ویران کرده است، بلکه ثروتمندانی را که سیستم‌های بهداشتی بهتری دارند، تحقیر کرده است.

ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا و برزیل - همه کشورهای با درآمد متوسط ​​یا بالا - یک هشتم جمعیت جهان را تشکیل می دهند اما تقریباً نیمی از مرگ و میرهای گزارش شده را تشکیل می دهند. ایالات متحده به تنهایی بیش از 740000 تلفات جانی را ثبت کرده است که بیش از هر کشور دیگری است.

دکتر آلبرت کو، متخصص بیماری های عفونی در دانشکده بهداشت عمومی ییل گفت: «این لحظه تعیین کننده ای در زندگی ما است. "برای محافظت از خودمان چه کنیم تا به پنج میلیون دیگر نرسیم؟"

تعداد تلفات، همانطور که توسط دانشگاه جان هاپکینز محاسبه شده است، تقریباً برابر با جمعیت لس آنجلس و سانفرانسیسکو است. بر اساس برآوردهای موسسه تحقیقات صلح اسلو، این رقیب با تعداد افرادی است که در نبردهای بین کشورها از سال 1950 کشته شده اند. در سطح جهان، کووید-19 در حال حاضر سومین علت مرگ و میر پس از بیماری قلبی و سکته است.

این رقم خیره کننده تقریباً به دلیل آزمایشات محدود و افرادی که در خانه بدون مراقبت پزشکی جان خود را از دست می دهند، به ویژه در مناطق فقیر جهان، مانند هند، کم شمار است.

نقاط داغ طی 22 ماه از آغاز شیوع این بیماری تغییر کرده اند و نقاط مختلف نقشه جهان را قرمز کرده اند. اکنون، این ویروس روسیه، اوکراین و سایر بخش‌های اروپای شرقی را تحت فشار قرار داده است، به ویژه جایی که شایعات، اطلاعات نادرست و بی‌اعتمادی به دولت تلاش‌های واکسیناسیون را مختل کرده است. در اوکراین، تنها 17 درصد از جمعیت بزرگسال به طور کامل واکسینه شده اند، در حالی که ارمنستان موفق شده است تنها 7 درصد را تزریق کند.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار