|
|
کدخبر: ۱۸۴۴۷۰

اعتراضات کرونایی در هلند برای دومین شب به خشونت تبدیل شد

در حالی که تظاهرات علیه اقدامات کووید ادامه دارد، آشوبگران در لاهه با سنگ و آتش بازی به پلیس حمله کردند.

شورش تازه ای در هلند به دلیل اقدامات دولت هلند در مورد ویروس کرونا آغاز شده است و معترضان به پلیس با سنگ و آتش بازی در لاهه پرتاب کردند.

افسران با تجهیزات ضد شورش اواخر شنبه شب به سمت گروه‌هایی از تظاهرکنندگان حمله کردند، در حالی که از یک ماشین آب‌پاش برای خاموش کردن انبوه دوچرخه‌های آتشین در یک چهارراه شلوغ استفاده شد. پنج افسر پلیس مجروح شدند و حداقل هفت نفر دستگیر شدند.

به گفته رسانه‌های هلندی، شورش‌ها در شهر اورک مرکزی «کمربند کتاب مقدس» و شهرهای استان لیمبورگ جنوبی نیز رخ داد، در حالی که هواداران خشمگین دو مسابقه فوتبال را که پشت درهای بسته برگزار می‌شد، به دلیل قوانین ویروس کرونا مختل کردند.

رسانه‌های هلندی اعلام کردند که مسابقات دسته اول در شهر آلکمار در غرب و شهر آلملو در شرق، بین AZ-NEC و Heracles-Fortuna Sittard باید برای چند دقیقه متوقف شود.

این ناآرامی ها یک روز پس از آن رخ داد که پلیس به روی معترضان در روتردام در بحبوحه آنچه شهردار شهر بندر آن را "عیاشی خشونت" خواند که در اعتراض به محدودیت های COVID-19 آغاز شد، تیراندازی کرد. دست کم سه نفر در روتردام زخمی و 51 نفر دستگیر شدند.

این یکی از بدترین شیوع خشونت ها در هلند از زمان اعمال اولین اقدامات ویروس کرونا در سال گذشته بود. در ماه ژانویه، پس از اعمال مقررات منع آمد و شد، آشوبگران به پلیس حمله کردند و در خیابان های روتردام آتش زدند.

فرد گراپرهاوس وزیر دادگستری این رویداد را محکوم کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار