|
|
کدخبر: ۱۸۴۴۷۱

تسلا، زنان را در معرض "آزار و اذیت جنسی افسار گسیخته" قرار می دهد

کارمند سابق تسلا ادعا می کند که آزار جنسی "کابوس وار" را تجربه کرده است.

بر اساس شکایت زنی که در کارخانه خودروسازی برقی فرمونت، کالیفرنیا، کار می کند، کارمندان زن شرکت تسلا با "آزار و اذیت جنسی افسار گسیخته" روبرو هستند.

جسیکا بارازا، 38 ساله، در شکایتی که روز پنجشنبه در دادگاه ایالتی در اوکلند ارائه شد، گفت که به عنوان یک کارگر شیفت شب در تسلا، شرایط «کابوس‌آمیز» را تجربه کرده است و همکاران و سرپرستان بارها به او و دیگر زنان اظهار نظر و حرکات زننده می‌دهند. یک هفته. بارازا می گوید، زمانی که او به سرپرستان و منابع انسانی شکایت کرد، آنها نتوانستند اقدامی انجام دهند.

او در نتیجه سه سال چنین رفتاری از حملات پانیک رنج می‌برد و «می‌ترسد به سر کار بازگردد، زیرا می‌داند هر لحظه ممکن است بدنش بدون هیچ عواقبی مورد تجاوز قرار گیرد». او در حال مصرف دارو و درمان است و همان آدم سابق نیست.»

تسلا بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. کت و شلوار بارازا پیشتر توسط واشنگتن پست گزارش شده بود.

این پرونده در حالی مطرح می‌شود که تسلا در حال حاضر با یک حکم 137 میلیون دلاری به نفع کارگر دیگری که گفته است نژادپرستی فراگیر را در کارخانه فرمونت تجربه کرده است، مواجه است. تسلا اکنون در حال درخواست تجدید نظر برای این جایزه است.

یکی از اعضای هیئت منصفه در آن پرونده به بلومبرگ نیوز گفت که این هیئت امیدوار است مدیران تسلا را وادار کند که "اصولی ترین اقدامات پیشگیرانه و اقدامات احتیاطی را انجام دهند که به عنوان یک شرکت بزرگ از انجام آنها غفلت کرده اند تا از هر کارمندی در کارخانه خود محافظت کنند."

سال‌هاست که تسلا با اتهامات تبعیض‌آمیز در کارخانه فریمونت خود مواجه بوده است، اما اکثر کارمندان به توافقات داوری ملزم هستند که اکثر شکایات را محرمانه نگه می‌دارد.

بر اساس داده های به دست آمده از سوابق عمومی، در سال 2020، 31 شکایت به دپارتمان اشتغال عادلانه و مسکن کالیفرنیا مبنی بر تبعیض در تسلا بر اساس نژاد، سن، بیان جنسیت، ناتوانی و بارداری ثبت شد. آژانس دولتی در اکثر موارد نامه های حق شکایت صادر کرد. تعداد انگشت شماری با شواهد ناکافی بسته شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار