|
|
کدخبر: ۱۸۴۷۳۹

با خوردن غذاهای لعاب دار و میوه های دارای ویتامین cو a از سرما خوردگی در زمستان در امان باشید.

فواید پرتقال برای سرما خوردگی:

خوردن پرتقال برای سرماخوردگی فواید زیادی را به همراه دارد. این میوه‌ی دوست‌داشتنی که در واخر پاییز راهی بازار می‌شود، حاوی مقادیر بالایی از انواع آنتی اکسیدان است. ویتامین C موجود در پرتقال را باید یک آنتی اکسیدان قوی به حساب آورد که می‌تواند گلبول‌های سفید را برای مقابله با ویروس سرماخوردگی مجهز کند.

فواید پرتقال برای سرماخوردگی بی‌شمارست. به طوری که حتی می‌تواند سرفه، گلودرد و آبریزش بینی را کمتر کند. زمانی که به این بیماری مبتلا هستید، با مصرف آب پرتقال می‌توانید شدت بیماری خود را کاهش دهید. اگر در کنار قرقره کردن آب و نمک در دهان، روزی یک لیوان آب پرتقال طبیعی میل کنید، تاثیر زیادی در درمان سرماخوردگی دارد. به طوری که مثل یک داروی آنتی بیوتیک می‌تواند این بیماری را درمان کند. حتی اگر در طی مدت ابتلا به این بیماری به پزشک هم مراجعه نکرده باشید.

 آب پرتقال،بهترین آبمیوه:

نوشیدن آبمیوه‌ها راهی آسان برای تأمین انواع ویتامین‌، ترکیبات ضد التهاب طبیعی، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی در هنگام بیماری است. در کنار آن با نوشیدن این آبمیوه‌ها، شما به هضم غذا و جذب آن در روده کمک می‌کنید.

نوشیدن روزانه یک لیوان آب پرتقال یا آب سایر مرکبات یکی از موثرترین راه‌ها برای مقابله با سرماخوردگی به‌خصوص در فصول سرد است. بهترین راه پیشگیری از ابتلا به انواع ویروس‌ها، تقویت سیستم ایمنی است. ویتامین سی موجود در این آبمیوه ها، آنها را تبدیل به بهترین آبمیوه برای سلامتی کرده ‌است.

خواص دیگر این میوه پاییزی:

download (3)

بهبود سلامت قلب

پاکسازی روده

ضد یبوست

درمان آکنه و لکه

کاهش التهاب مفاصل

کاهش کلسترول

کاهش وزن

پاکسازی خون

از بین برنده اختلالات تنفسی

درمان زخم های عفونی

از بین برنده افسردگی و اضطراب

(خوردن  حتی بوییدن پرتقال باعث کاهش اضطراب میشود. ویتامین ث موجود در پرتقال سطح هورمون های استرس را مهار میکند)

کاهش فشار خون

از بین برنده سنگ صفرا

اشتها آوره

بهبود  آرتریت

سفید کننده طبیعی دندان

مقوی معده و باد شکن است

اسهال صفرا را قطع میکند

جلوگیری از سرطان لوزالمعده

پرتقال ضد سم،ادرار آور و نرم کننده سینه و ضد استفراغ است.

جوشانده برگ های پرتقال برای شست و شو ورم ها و کاهش درد مفید است.

کرم روده را از بین میبرد.

همچنین وجود آنتی اکسیدان درون این میوه برای جلوگیری از سرطان موثر است.

پرتقال به دلیل داشتن کاروتنوئید و ویتامین A از اختلالات کبدی جلوگیری میکند.

همچنین رسوبات کلیه را شست و شو داده و از بین برنده سنگ کلیه است. مصرف این میوه پاییزی در حاملگی مانع ابتلا به شیتیسم میشود.

خواص پرتقال برای کبد:

 با توجه به وجود مواد عالی و مغذی موجود در پرتقال این میوه به دلیل داشتن ویتامین A و همچنین وجود ماده‌ای به نام کاروتنوئید باعث رفع اختلالات کبدی شده و برای سلامت کبد بسیار مفید است. خواص پرتقال برای کبد می‌توان به خواص آنتی‌اکسیدانی آن اشاره کرد که سبب افزایش سلامت کبد می‌گردد.

پرتقال تلخ یکی از میوه های بومی کور عربستان است که در جنوب شرق آفریقا و همچنین سوریه نیز میوه ای بومی محسوب میشود. این میوه تلخ خواص زیادی دارد به همین دلیل در پزشکی استفاده و اهمیت زیادی پیدا کرده است. از دیگر خواص این میوه مقوی درمان مشکلات پوستی و آکنه است.

پوست پرتقال را دور نریزید:

download (4)

متاسفانه اکثر مردم، براساس عادت غلط، لایه سفیدرنگ پرتقال (شحم پرتقال) را هنگام مصرف یا در هنگام آب‌گیری، جدا کرده و دور می‌ریزند.

پوست پرتقال سرشار از فلاونون ها است که مقدار هیستامین ها را در ریه کم میکند و باعث پاکسازی ریه میشود.

لایه سفید میان پوست پرتقال تقویت کننده معده،کبد و سیستم ایمنی بدن است. همچنین اثر اسیدی پرتقال را خنثی میکند و تقویت کننده رگ ها و مویرگ های خونی میشود.

لایه سفید رنگ دور پرتقال ، دارای مواد معدنی است که به آن ویتامین c و ویتامین k می‌گوییم و به هضم بهتر کمک می‌کند؛ معده، کبد، رگ‌های خونی و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند، تا حدودی در کاهش کلسترول و فشارخون مؤثر است.

داخل پوست پرتقال حاوی ترکیباتی به نام نبیلتیتین است که مصرف آن باعث پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و التهاب می شود.

پوست پرتقال از تشکیل بافت های چربی جلوگیری می‌کند، کالری کمی و فیبر زیادی دارد که به کاهش وزن کمک شایانی می‌کند.

مصرف پوست این میوه همچنین به کاهش مشکلات تنفسی، حفاظت از بدن در برابر سرطان، جلوگیری از مشکلات گوارشی، بهبود سلامت دهان، سفید کردن طبیعی پوست و درخشان کردن پوست کمک می‌کند.

به کودکان پرتقال بدهید:

تا پیش از 15سالگی سرطان خون بیش از هر سرطان دیگری در کودکان رواج دارد. به گفته پژوهشگران کودکانی که تا 2 سالگی در هفته 4تا6بار آب پرتقال یا میوه را میخورند میزان ابتلای آنان به سرطان خود در 14سالگی تا نصف کاهش پیدا میکند.

این میوه مقوی در کودکان باعث تقویت سیستم ایمنی بدنشان و جلوگیری از آسیب های گوارشی میکند.

سالمندان روزانه یک پرتقال بخورند:

ویتامین ث (C) با کاهش خطر ابتلا به آب مروارید، تقویت عروق خونی چشمی و کند کردن پیشرفت پیرچشمی، به تقویت بینایی کمک می‌کند.

همچنین پرتقال باعث می‌شود در شرایطی با نور کم، بهتر ببینیم. همچنین باعث:

  • پیشگیری از بروز انواع سکته
  • کنترل کردن اشتها
  • میوه‌ای علیه سرطان
  • ترمیم بدن

پرتقال بخورید و چربی بسوزانید:

پرتقال سرشار از ویتامین های B.A.C است و آهن ،فسفر، کلسیم، منیزیم،سیم،پتاسیم،مس،کلر،گوگرد و روی دارد که برای لاغری بسیار موثر است.

یکی از فواید اصلی پرتقال برای سلامتی بدن این است که میان وعده کامل برای از دست دادن چربی های اضافه بدن است. یک پرتقال متوسط حاوی تنها 62کالری و در عین حال سرشار از چندین مواد مغذی چربی سوز است. پتاسیم و ویتامین B1 موجود در این میوه باعث تشدید سوخت و ساز بدن میشود و در عین حال دارای مقدار زیادی فیبر خوراکی است که به کاهش اشتها کمک میکند.

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار