|
|
کدخبر: ۱۸۴۷۵۲

دلایل به وجود آمدن کم کاری تیروئید

این غده دارای هورمون های زیادی است که ترشحات نامنظم آنها ممکن است، افراد را دچار بیماری های پر کاری و یا کم کاری غده تیروئید کند.

در این میان کم کاری این غده به این معنا است،که هورمون های آن به مقدار مناسب ترشح نمی شوند.

علل این کم کاری و ترشح نامناسب هورمون ها می تواند موارد زیادی مانند بیماری دیابت، کمبود ید در بدن، اختلالات غده هیپوفیز و … باشد. گفتنی است که این بیماری کم کم پیشرفت می کند و در مرحله پیشرفت قابل تشخیص می باشد.

از علائم پیشرفت آن می توان به ایجاد پف در زیر چشمان، تاری دید، ایجاد لک در پوست صورت، کم خونی، افزایش وزن و … اشاره کرد.

PicsArt_01-15-11.49.46

معرفی دمنوش برای کم کاری تیروئید

پزشکان برای رفع این مشکل راه های درمانی زیادی را به بیماران پیشنهاد می کنند. از راه های درمانی این بیماری می توان به مصرف داروهای شیمیایی مختلف، استفاده از رژیم های غذایی مناسب و مصرف دمنوش های مختلف طبیعی اشاره کرد.

استفاده از دمنوش های مناسب برای رفع این بیماری بسیار راحت است؛ و افراد می توانند با صرف زمان بسیار کمی دمنوش ها را تهیه کنند که ما در اینجا به معرفی برخی از تاثیرگذارترین آنها می پردازیم.

دمنوش زنجبیل

این گیاه یکی از گیاهانی است که دارای طبع گرمی می باشد و با بالا بردن دمای بدن، سبب افزایش سوخت و ساز می شود. افراد می توانند گیاه زرد رنگ زنجبیل را دم کنند و روزی یک تا دو لیوان از آن را بنوشند.

دمنوش دارچین

دارچین یکی از ادویه های مهم است که بسیارخوشبو و خوش طعم می باشد. این ادویه دارای طبعی گرم است؛ و مانند زنجبیل می تواند سوخت و ساز را افزایش دهد. افراد با استفاده از دم کردن این ادویه یا استفاده از آن در چای و نوشیدنی های دیگر، می توانند کمی به برطرف کردن مشکل کم کاری تیروئید کمک کنند.گفتنی است دمنوش دارچین می تواند سطح قند خون را تنظیم کند، تا به تنظیم ترشحات هورمونی این غده نیز کمک شود.

دمنوش رازیانه

 این گیاه دارای مقدار زیادی از املاح معدنی می باشد. رازیانه تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است و از کم کاری تیروئید جلوگیری می کند.

چه دمنوشی برای کم کاری تیروئید خوب است؟

تیروئید غده ای در ناحیه گردنی انسان می باشد که هورمون های بسیار مهم حیاتی برای بدن ترشح می کند. بیشتر اندام ها و نقاط بدن تحت تاثیر هورمون های ترشح شده از این غده قرار میگیرند و غده تیروئید ساز و کار بسیاری از اندام های بدن را کنترل می کند.

بهترین دمنوش ها برای کم کاری تیروئید:

دمنوش بلوبری:

میوه بلوبری یا همان زغال اخته آبی یکی از میوه های بومی کشور آمریکا می باشد که تازه ی آن به ندرت در ایران کشت میشود. بیشتر کاربرد این میوه توت مانند در دمنوش ها و به صورت خشک شده می باشد. دمنوش بلوبری برای کم کاری تیروئید بسیار مفید است و علاوه بر این ویژگی، خاصیت های بسیار زیاد دیگری نیز دارد.

برای مثال کمک به کاهش وزن، محافظت از استخوان ها و مبارزه با پوکی استخوان، کاهش فشار خون، مبارزه با دیابت، مقابله با بیماری های قلبی و عروقی و جلوگیری از سرطان از دیگر خواص این دمنوش می باشند.

 دمنوش اسطوخودوس:

دمنوش اسطوخودوس یکی از اصلی ترین گزینه های درمان کم کاری تیروئید است که به طور حتم با آن روبرو خواهید شد. گیاه اسطوخودوس یکی از خوشبوترین گیاهان دارویی در سراسر دنیا می باشد که در کشور های مختلفی در قاره اروپا، آسیا و کانادا رشد می کند.این دمنوش برای کم کاری تیروئید بسیار مفید است و دارای خواص قابل توجه دیگری مثل مبارزه و پیشگیری از سرطان، خواب آور طبیعی، خاصیت آرامبخشی، مبارزه با سرگیجه، کاهش درد، کاهش سردرد، جلوگیری از تشنج و… نیز می باشد.

دمنوش آویشن :

این دمنوش برای کم کاری تیروئید توصیه نمیشود و جز یکی از موادی است که میتواند بر روی غده هیپوفیز تاثیر بگذارد و باعث ایجاد اختلالات بیشتر در غده تیروئید افراد شود. غده هیپوفیز پیشین یک غده در ناحیه سر انسان است که ترشحات آن بر روی غده تیروئید تاثیر می گذارد در نتیجه استفاده از دمنوش آویشن با توجه به تاثیرات آن بر روی غده هیپوفیز، برای افرادی که دچار کم کاری تیروئید هستند اصلا توصیه نمی شود.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار