|
|
کدخبر: ۱۸۴۷۹۴

با ما رسپی های جدید را تجربه کنید.

مواد لازم پودینگ مغزدار

 

نشاسته گل           ۵ قاشق غذاخوری

گلاب                     ۳ قاشق غذاخوری

پودر کاکائو           ۳ قاشق غذاخوری

کره                       ۲۰ گرم

شیر سرد                ۲ لیوان

موز                       ۱ عدد

مغز گردو              ۱ قاشق غذاخوری

بیسکویت             ½ فنجان

کنجد                   ۱ قاشق غذاخوری

 

PicsArt_01-25-11.08.50

 

 

 

مرحله اول

برای تهیه پودینگ مغز دار خوشمزه ابتدای کار نشاسته را به همراه شیر سرد درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا نشاسته درون شیر حل شود. در ادامه مخلوط شیر و نشاسته را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

 

 

روش پخت شیرینی پفکی مرنگ

 

 

مرحله دوم

حالا مخلوط شیر را به صورت مداوم هم می زنیم تا نشاسته گلوله نشود. در ادامه زمانی که مخلوط شیر کمی سفت شد، شکر را به همراه گلاب به آن اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا ذرات شکر کاملا حل شود.

 

مرحله سوم

در این مرحله کره را به مخلوط شیر اضافه می کنیم، سپس به هم زدن ادامه می دهیم تا به غلظت فرنی برسد. در ادامه مایه پودینگ را از روی حرارت بر می داریم، سپس به ۲ قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

 

مرحله چهارم

حالا به یک قسمت از مایه پودینگ پودر کاکائو را اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا پودر کاکائو درون مایه پودینگ پخش شود و رنگ آن تغییر کند. در ادامه اجازه می دهیم مایه پودینگ کاملا خنک شود.

 

 

طرز پخت کیک موزی با رسپی جدید

 

 

 

مرحله پنجم

در این مرحله مغز گردو را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم. در ادامه پوست موز را جدا می کنیم، سپس به صورت حلقه ای خرد می کنیم. در ادامه مایه پودینگ شکلاتی را درون ظرف سرو می ریزیم، سپس حلقه های موز را اطراف ظرف می چینیم.

 

مرحله ششم

حالا بیسکویت ها را به صورت درشت خرد می کنیم، سپس روی پودینگ می ریزیم و مغز گردو را به همراه کنجد روی بیسکویت ها اضافه می کنیم. در ادامه مایه پودینگ سفید را روی بیسکویت ها می ریزیم تا ظرف پر شود.

 

 

مرحله هفتم

در نهایت پودینگ را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا آماده سرو شود. در ادامه پودینگ مغز دار را از یخچال خارج می کنیم و به دلخواه با تکه های آناناس و موز تزئین می کنیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار