|
|
کدخبر: ۱۸۴۹۵۸

در حرم مطهر رضوی چه گذشت؟+فیلم

روابط عمومی آستان قدس رضوی اعلام کرد: حمله کننده به طلاب در حرم امام رضا(ع) دستگیر شده و موضوع تا حصول نتیجه و شناسایی دیگر عوامل پیگیری می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید و با هویت سه طلبه مجروح و فرد ضارب آشنا شوید.

منابع رسمی در فرمانداری مشهد اظهار نظر درباره جزئیات را به مشخص شدن ابعاد واقعه موکول کرده اند.  

در این اطلاعیه آمده است: همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، ساعتی پیش سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) بافردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند. 

این روابط عمومی افزود: با تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند. 

روابط عمومی آستان قدس رضوی با محکومیت این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا(ع) و روحانیت معزز اعلام کرد: موضوع را تا حصول نتیجه و شناسایی عوامل پیگیری خواهد کرد و گزارش آن را متعاقبا به اطلاع مردم خواهد رسید. 

آنچه بر تلخی این واقعه افزوده، وقوع حادثه در صحن و سرای حرم مطهر امام رضا(ع) برای طلاب جهادگر در مناطق حاشیه نشین و محروم محروم مشهد است در جریان این حادثه حجت الاسلام محمد اصلانی فوت شده است.   

 

نخستین خبر در فضای مجازی حوالی ساعت ۱۵:۲۰ دقیقه منتشر شد و مطالب به سرعت در حال انتشار است، البته به نظر می رسد رسانه های مجازی شناسنامه دار برخلاف موارد مشابه از گمانه‌زنی های بی مورد در مورد هویت و انگیزه حمله کننده خودداری کرده اند. 

البته در فضای مجازی شهادت یک طلبه دیگر هم دست به دست شده است که دادستان مشهد آن را رد کرد. 

 

دادستان مشهد: تاکنون یکی از روحانیون در حرم مطهر رضوی به شهادت رسیده است  

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: تاکنون تنها یکی از سه روحانیون در حرم مطهر رضوی به شهادت رسیده است و اطلاعات تکمیلی این حادثه پس از تحقیقات کامل ارائه می‌شود. 

 

محمدحسین درودی عصر سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرونده ضرب و جرح روحانیون در حرم مطهر رضوی توسط بازپرس ویژه قتل در دست اقدام است. 

 

 

حادثه-حرم-رضوی

 

 

وی خاطر نشان کرد: ضارب فردی تبعه خارجی است که به سه نفر از روحانیون در حرم مطهر حمله کرده است. 

 

به گفته وی، پرونده این حادثه در دادسرای استان تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است. 

 

استاندار خراسان رضوی:

ضارب در اختیار عوامل اطلاعاتی و امنیتی است 

 

استاندار خراسان رضوی با تشریح آخرین جزئیات حادثه امروز در حرم مطهر رضوی گفت: در حادثه حمله به سه طلبه در صحن پیامبر حرم مطهر، با کمال تاسف یک نفر از آنان جان باخته است و دو نفر دیگر در بیمارستان تحت درمان قرار دارند. 

 

یعقوبعلی نظری روز سه شنبه و در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حدود ساعت ۱۴ امروز یک فرد مسلح به سلاح سرد، سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم (ص) را مورد تعرض قرار می‌دهد که یک نفر از آنها به علت شدت جراحات وارده در همان لحظه جان خود را از دست می‌دهد. 

 

وی ادامه داد: ۲ نفر دیگر از مجروحان این حادثه به بیمارستان منتقل می‌شوند که وضعیت یک نفر از آنها وخیم گزارش شده است و اکنون تحت مراقبت‌های ویژه  قرار دارد. 

 

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: ضارب در همان لحظات اولیه از سوی عوامل انتظامی یگان حفاظت از حرم مطهر و مردم حاضر در صحنه، دستگیر شده و اکنون این فرد در اختیار عوامل امنیتی برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه قرار دارد. 

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه عامل این حادثه در اختیار عوامل امنیتی قرار دارد، جزئیات حادثه تعرض به زائران رضوی پس از بررسی‌های اولیه، به زودی اطلاع‌رسانی و در اختیار رسانه‌ها و مردم عزیز کشورمان قرار خواهد گرفت. 

 

هر سه روحانی از ساکنین حاشیه شهر مشهد بودند 

یک منبع آگاه در گفت و گو با ایرنا جزییات بیشتری از حادثه ارایه و اعلام کرد:

 

 

حادثه-حرم-رضوی

 

 

 

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند از فعالین و ساکنین حاشیه شهر مشهد منطقه قلعه ساختمان ( شهرک شهید رجایی) بوده اند.  


ضارب با نام( ل . م) که از ساکنین همین منطقه است که به گفته اهالی منطقه دارای اختلالات روحی بوده و به ادعای خودش از مدتی قبل این افراد را با انگیزه شخصی که البته این ادعا در دست بررسی می باشد نشان کرده و ظهر امروز در حرم مطهر رضوی مورد سوء قصد قرار می دهد. 

حجت الاسلام پاکدامن، یکی از روحانیون مضروب در حادثه مشهد، پس از جراحی در بخش مراقب‌های ویژه بستری شده و حجت الاسلام دارایی دیگر روحانی مضروب نیز همچنان در اتاق عمل تحت عمل جراحی به سر می برد. 

حجت‌الاسلام اصلانی یکی دیگر از روحانیون مضروب نیز پیش از این بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیده بود. 

 

تلاش کادر پزشکی برای درمان ۲ طلبه مجروح در حادثه حرم رضوی ‌ 

مدیر بیمارستان امدادی مشهد گفت: کادر پزشکی این بیمارستان از هیچ تلاشی برای درمان ۲ طلبه مجروح که اکنون در این بیمارستان تحت مداوا هستند، دریغ نخواهند کرد. 

در ویدیویی که عصر سه‌شنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، دکتر مسعود خانی در جمع مردم و روحانیونی که در مقابل بیمارستان امدادی مشهد جمع شدند، افزود:

هم‌اکنون ۲ طلبه در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری هستند و تمام اقداماتی که لازم بوده برای بهبودی آنان انجام شده است. 

وی گفت: کادر پزشکی وظیفه خود را به تمام و کمال در این زمینه انجام داده اما در ۲۴ ساعت ابتدایی ما نمی توانیم اظهار نظر قطعی داشته باشیم. 

خانی افزود: اخباری که در شبکه‌های اجتماعی در این خصوص منتشر شده، داستان است. 

وی خاطر نشان کرد: حضور شما، کار درمان را مشکل می‌کند و از شما خواهش دارم این محل را ترک کنید و فقط دعا کنید و بدانید که لحظه به لحظه وضعیت حال مجروحان اطلاع رسانی می‌شود. 

 

حال ۲ مصدوم حادثه حرم رضوی پایدار است 

بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: شرایط و وضعیت جسمی دو مصدوم حادثه حرم مطهر رضوی پایدار است. 

قاضی محمود عارفی سه‌شنبه شب افزود:

در حادثه سوء قصد به سه روحانی در حرم رضوی یک نفر جان باخت و دو مصدوم دیگر به بیمارستان منتقل شدند که خوشبختانه در وضعیت پایداری قرار دارند. 

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات در خصوص این پرونده ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی در خصوص چرایی حادثه، هویت مقتول و دستگیرشدگان با تکمیل شدن اطلاعات متعاقبا اعلام خواهد شد. 

فرماندار مشهد: عامل حمله با چاقو در حرم مطهر رضوی تحت تاثیر تفکرات تکفیری بوده است 

فرماندار مشهد گفت: فردی تحت تاثیر تفکرات استکبار جهانی و تکفیری حمله امروز سه شنبه در حرم مطهر رضوی را مرتکب شده است. 

محسن داوری روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: عصر امروز فرد مهاجم با استفاده از سلاح سرد  به سه نفر از روحانیون جهادی در عرصه فرهنگی شهر مشهد حمله کرد که یکی از این روحانیان بزرگواران به درجه رفیع شهادت نایل می شود و دو روحانی دیگر مصدوم و امتوت تحت درمان هستند. 

 

وی گفت: فرد ضارب توسط زائران و ماموران در صحنه دستگیر و تحویل مقامات امنیتی می شود. 

فرماندار مشهد گفت: تحقیقات لازم توسط دستگاه قضایی و ماموران امنیتی در حال پیگیری است و با عامل یا عوامل این اقدام به شدت برخورد خواهد شد. 

داوری افزود: ضمن تسلیت به خانواده محترم شهید این حمله، این اقدام را به شدت محکوم می کنیم. 

 

 

اینجا بخوانید:

تاریخچه کشتار مسلمانان توسط وهابیت 

 

 

دادستان مشهد: تاکنون یکی از روحانیون در حرم مطهر رضوی به شهادت رسیده است  

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: تاکنون تنها یکی از سه روحانیون در حرم مطهر رضوی به شهادت رسیده است و اطلاعات تکمیلی این حادثه پس از تحقیقات کامل ارائه می‌شود. 

 پرونده ضرب و جرح روحانیون در حرم مطهر رضوی توسط بازپرس ویژه قتل در دست اقدام است. 

وی خاطر نشان کرد: ضارب فردی تبعه خارجی است که به سه نفر از روحانیون در حرم مطهر حمله کرده است. 

به گفته وی، پرونده این حادثه در دادسرای استان تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است. 

 

 

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی در پیامی نوشت: 

 

 

Picsart_22-04-06_19-17-44-342

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

انا لله و انا الیه راجعون 

با تاثر و اندوه فراوان هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) و سوء قصد به جان سه نفر از روحانیون جهادگر عرصه خدمت و به شهادت رساندن یکی از این عزیزان را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنافداه مقام معظم رهبری و عموم مسلمین به ویژه زایران مجاوران و روحانیت معزز تسلیت عرض می‌نمایم. 

 طلاب عزیزی که در این واقعه مورد سوء قصد واقع شده اند، جزو عناصر جوان، جهادگر و پرتلاشی بودند که در عرصه خدمتگزاری به مردم عزیز  مشهد مقدس به نام مبارک علی بن موسی الرضا علیه‌السلام اقدامات ارزشمندی را به ثمر می رساندند. 

 این جنایت در حریم امن رضوی که مورد احترام تمامی فرق و مذاهب اسلامی است و در ماه مبارک رمضان که ماه ضیافت الهی است، امری محکوم و جنایتی آشکار به حساب می آید وآحاد مردم شریف و متدین  از این بی حرمتی و جنایت گذشت نخواهند کرد. 

 بدون شک آستان قدس رضوی این مسئله را تا حصول نتیجه، شناسایی عاملان جنایت و هم چنین برخورد جدی با هرگونه قصور در وقوع این واقعه پیگیری می‌کند 

 اینجانب ضمن محکومیت این جنایت، در جوار مضجع منور رضوی مجددا شهادت طلبه عزیز و جهادگر حجت الاسلام والمسلمین اصلانی را به محضر عموم ارادتمندان ساحت قدس رضوی به ویژه خانواده محترم آن شهید تسلیت عرض می نمایم و عافیت و سلامتی را برای  مجروحان این حادثه از درگاه ایزد منان خواهانم. 

 با درایت و هوشیاری عموم مسلمین، نقشه‌های معاندان و جنایتکارانه استکباری و اندیشه‌های تکفیری در راستای ایجاد رخنه میان اجماع و وحدت مسلمین نقش بر آب خواهد شد. ان‌شاءالله 

 

اطلاعات سپاه خراسان رضوی: از گمانه زنی‌های نامعتبر در خصوص حادثه امروز در حرم رضوی پرهیز شود 

سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی در بیانیه‌ای اعلام کرد: نظر به اهمیت و حساسیت‌های موجود در پرونده حادثه امروز در حرم مطهر امام رضا (ع) و ادامه بازجویی های تخصصی از ضارب توصیه می‌شود از هرگونه گمانه‌زنی‌های نامعتبر  در این خصوص پرهیز شود.  

سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی سه شنبه شب در خصوص حادثه امروز ظهر در حرم مطهر رضوی در بیانیه خود افزود: همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، فردی با هویت و ملیت معلوم اقدام به حمله  با سلاح سرد به سه روحانی کرد، که منجر به شهادت یک نفر و زخمی شدن دو نفر دیگر شد. 

 

 

حادثه-حرم-رضوی

 

 

این بیانیه ادامه می‌دهد: فرد ضارب بلافاصله توسط عوامل امنیتی دستگیر شده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد. 

سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی در بیانیه خود اظهار داشت: متعاقبا اطلاعات تکمیلی در خصوص حادثه امروز اعلام خواهد شد. 

ظهر امروز یک فرد تکفیری در صحن پیامبر اعظم حرم امام هشتم(ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرد. 

 

 

اینجا بخوانید:

اعتبار و بی اعبتاری تاریخ نقلی از دیدگاه شهید مطهری 

 

 

 

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند از فعالان و ساکنان حاشیه شهر مشهد منطقه قلعه ساختمان ( شهرک شهید رجایی) بوده اند. 

ضارب با نام( ل . م) که از ساکنین همین منطقه است که به گفته اهالی منطقه دارای اختلالات روحی بوده و به ادعای خودش از مدتی قبل این افراد را با انگیزه شخصی که البته این ادعا در دست بررسی است نشان کرده و ظهر امروز در حرم مطهر رضوی مورد سوء قصد قرار می دهد. 

حجت الاسلام پاکدامن، یکی از روحانیون مضروب در حادثه مشهد، پس از جراحی در بخش مراقب‌های ویژه بستری شده و حجت الاسلام دارایی دیگر روحانی مضروب نیز همچنان در اتاق عمل تحت عمل جراحی به سر می برد. 

حجت‌الاسلام اصلانی یکی دیگر از روحانیون مضروب نیز پیش از این بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیده بود. 

 

 

 

روایت حاج محمود کریمی از سبک زندگی طلبه جهادگر شهید اصلانی 

 

 

 

 

اخبار فوت طلبه بستری در بیمارستان امدادی مشهد صحت ندارد 

مدیر بیمارستان سوانح و حوادث شهید کامیاب مشهد گفت: اخبار منتشره در خصوص فوت یکی از طلبه های مجروح بستری در این بیمارستان صحت ندارد. 

 دکتر مسعود خانی سه شنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : هم‌ اکنون دو طلبه مصدوم بر اثر حمله با چاقو در بخش مراقبت‌های ویژه  بیمارستان  امدادی مشهد بستری هستند. 
وی بیان کرد: تمام اقداماتی که لازم بوده از سوی کادر درمان برای بهبودی آنان انجام شده است و  کادر پزشکی وظیفه خود را به طور تمام و کمال در این زمینه انجام داده و از هیچ تلاشی دریغ نمی کند. 
خانی افزود: اخباری که در شبکه‌های اجتماعی در این خصوص منتشر شده، حقیقت ندارد و وضعیت حال آنان اطلاع رسانی خواهد شد. 

 

تولیت آستان قدس: مردم شریف ایران از بی حرمتی در حرم امام رضا(ع) نمی‌گذرند 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: جنایت در حریم امن رضوی که مورد احترام تمامی فرق و مذاهب اسلامی است و در ماه مبارک رمضان که ماه ضیافت الهی است، امری محکوم و جنایتی آشکار به حساب می آید وآحاد مردم شریف و متدین از این بی حرمتی و جنایت گذشت نخواهند کرد. 

 

حادثه-حرم-رضوی

 

 

حجت الاسلام مروی سه شنبه شب در پیام خود در خصوص حادثه امروز در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: با تاثر و اندوه فراوان هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و سوء قصد به جان سه نفر از روحانیون جهادگر عرصه خدمت و به شهادت رساندن یکی از این عزیزان را به محضر حضرت ولی عصر (عج) مقام معظم رهبری و عموم مسلمین به ویژه زایران مجاوران و روحانیت معزز تسلیت عرض می نمایم. 

 

وی ادامه داد: طلاب عزیزی که در این واقعه مورد سوء قصد واقع شده اند، جزو عناصر جوان، جهادگر و پرتلاشی بودند که در عرصه خدمتگزاری به مردم عزیز  مشهد مقدس به نام مبارک علی بن موسی الرضا(ع) اقدامات ارزشمندی را به ثمر می رساندند. 

 

 تولیت آستان قدس اظهار داشت: بدون شک آستان قدس رضوی این مسئله را تا حصول نتیجه، شناسایی عاملان جنایت و هم چنین برخورد جدی با هرگونه قصور در وقوع این واقعه پیگیری می نماید. 

 

وی گفت: اینجانب ضمن محکومیت این جنایت، در جوار مضجع منور رضوی مجددا شهادت طلبه عزیز و جهادگر حجت الاسلام والمسلمین اصلانی را به محضر عموم ارادتمندان ساحت قدس رضوی به ویژه خانواده محترم آن شهید تسلیت عرض می نمایم و عافیت و سلامتی را برای  مجروحان این حادثه از درگاه ایزد منان خواهانم. 

 

 حجت‌الاسلام مروی افزود: با درایت و هوشیاری عموم مسلمین، نقشه‌های معاندان و جنایتکارانه استکباری و اندیشه‌های تکفیری در راستای ایجاد رخنه میان اجماع و وحدت مسلمین نقش بر آب خواهد شد. 

 

 

 

حادثه-حرم-رضوی

 

حادثه امروز در حرم رضوی از قبل برنامه‌ریزی شده بود 

حادثه امروز در حرم رضوی و حمله به سه روحانی در صحنهای حرم رضوی اقدامی از قبل برنامه‌ریزی شده بوده است 

 یعقوبعلی نظری عصر سه شنبه در خصوص حادثه ظهر امروز در حرم رضوی که منجر به کشته و مجروح شدن سه روحانی شده است، افزود: با توجه به تفکراتی که از ضارب روشن شده این حادثه با برنامه قبلی انجام شده ولی اینکه به تنهایی این اقدام را انجام داده یا عوامل دیگری او را همراهی کرده اند هنوز روشن نشده و در حال پیگیری هستیم که اخبار به زودی اطلاع رسانی هم می‌شود. 

وی با بیان اینکه تا این لحظه طبق آخرین اطلاعات دریافتی حال دو مجروح حادثه که در بیمارستان بستری هستند، مساعد است، افزود:امیدواریم حال هر دو نفر هرچه زودتر بهبود یابد. 

 

 

اینجا بخوانید:

افق 2030 عربستان در صلح ابراهیم 

 

 

 

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: این موضوع محرز است که ضارب دارای افکار تکفیری و از عوامل استکباری بوده که به سه روحانی در حرم رضوی حمله کرده است و موضوع در حال پیگیری است. 

وی ادامه داد:با توجه به امنیتی بودن موضوع و پیگیری دستگاه اطلاعاتی فعلا تا این نتیجه به دست ما رسیده که فرد اهداف خاصی را دنبال میکرده است. 

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه چند تن فرد مشکوک و مضنون در این رابطه در محل حادثه دستگیر شده اند، ادامه داد: هنوز اطلاعات بیشتری در خصوص این افراد به ما اعلام نشده است . 

 

 

حادثه-حرم-رضوی

 

 

نظری درخصوص نحوه بردن سلاح سرد در داخل حرم رضوی توسط ضارب گفت: ضارب با جاسازی سلاح سرد با توجه به حجیم نبودن این سلاح موفق به به همراه بردن آن در داخل صحن حرم شده است. 

آیت‌الله علم الهدی: هتک حرمت حریم امام رضا(ع) قلب هر ولایتمداری را جریحه‌دار می‌کند 

 نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت:حادثه دلخراش هتک حریم ثامن الحجج (ع) و تهاجم مسلحانه به سه نفر از علمای جهادگر و خدمتگزار حاشیه شهر و شهادت جان گداز شخصیتی مجاهد و انقلابی، قلب هر ولایتمداری را جریحه‌دار می‌کند. 

آیت الله سید احمد علم الهدی در پیامی به مناسبت این حادثه افزود: شهادت جان گداز شخصیتی مجاهد و انقلابی، خیری خدوم برای قشر آسیب پذیر آن سامان، جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای اصلانی، جانباز و برادر دوشهید، قلب هر ولایت‌مدار انقلابی راجریحه دار می کند. 

وی ادامه داد: این فاجعه جانکاه را به محضر مقدس بقیة اللهِ فی الارضین(عج) و مقام معظم رهبری و جامعه روحانیت، خصوصا جمع خدمتگزار و جهادگر علما در پهنه‌های "حاشیه‌ی شهر" و خانواده آن شهید سعید، تبریک و تسلیت عرض می کنم و برای این مرحوم، علو درجات و برای آن دو عزیز مجروح این حادثه، شفای عاجل از درگاه حضرت احدیت مسئلت می نمایم. 

 

تولیت آستان قدس رضوی با حضور در منزل شهید حجت‌الاسلام اصلانی از روحانیون شهید در حادثه امروز حرم مطهر رضوی با خانواده این شهید والامقام دیدار کرد. 

حجت الاسلام احمد مروی سه شنبه شب در این دیدار خطاب به دختر شهید اصلانی گفت: پدر شما امشب در بهشت مهمان خداست، او مهمان امام رضا(ع) بود. 

وی افزود: دعا کنید سرنوشت او هم نصیب ما شود و در بستر از دنیا ترمیم. شما سربلند و با عزت هستید. 

همسر شهید اصلانی هم گفت: او همیشه در نماز خود دعا میکرد توفیق شهادت نصیبش شود. 

فرزند حجت‌الاسلام شهید اصلانی هم اظهار داشت: پدرم در حرم منور رضوی با زبان روزه به شهادت رسید، ایشان چندین سال در حاشیه شهر فعال بود. 

وی ادامه داد: پدرم برادر دو شهید هم بود، او و ما فدایی رهبر انقلاب هستیم و ان‌شاء‌الله خود ما نیز در این مسیر به شهادت برسیم. 

 

 

 

گوشه ای از مجاهدت های شهید اصلانی در مناطق حاشیه ای شهر مشهد 

 

 

 

حضور استاندار خراسان رضوی در منزل روحانی شهید اصلانی 

استاندار خراسان رضوی امشب در منزل شهید اصلانی روحانی که امروز در حرم مطهر به شهادت رسیدحاضرشدو با خانواده ودوستان وی دیدار و گفت وگو کرد . 


استاندارخراسان رضوی در این دیدار ابرازامیدواری کرد بزودی عاملان این جنایت، به سزای اعمال خود خواهند رسیدوباریشه این نوع جنایت ها برخورد جدی خواهدشد. 

در پی حادثه ظهر امروز در حرم مطهر رضوی متاسفانه یکی از روحانیان  با سلاح سرد  به شهادت رسید و دو روحانی دیگر در بیمارستان بستری شدند . 

 

عیادت استاندار خراسان رضوی از آسیب دیدگان حادثه امروز حرم مطهر 

استاندار خراسان رضوی امشب با حضور در یکی از بیمارستان های مشهد از دو روحانی که در حرم مطهر مجروح شده بودند عیادت کرد. 

طلاب افغانستانی مقیم مشهد جنایت در حرم امام رضا (ع) را محکوم کردند 

جمعی از طلاب افغانستانی مقیم مشهد با صدور بیانیه ای هتک حرمت و جنایت در حرم امام رضا (ع) را محکوم کردند. 

طلاب افغانستانی مقیم ایران سه شنبه شب در بیانیه خود افزودند: خبر دردناک عروج ملکوتی و شهادت طلاب جهادگر در صحن حرم مطهر رضوی قلب های ما را مالامال درد و اندوه ساخت. 

این طلاب بیان کردند: مطمئنا دست استکبار و ایادی آن ها در منطقه عامل اصلی این حادثه است تا بین امت اسلامی تفرقه و دو دستگی ایجاد کند و از همه مهمتر مایه بدبینی نسبت به مهاجرین مظلوم افغانستانی گردد. 
  
طلاب افغانستانی مقیم خراسان ضمن همدردی با خانواده شهدای روحانی، این حادثه اسفناک را به شدت محکوم کرده و از عاملان آن با هر عنوانی که داشته باشند، برائت جستند. 

طلاب یادشده در بیانیه خود گفتند: مبلغین جهادگر افغانستانی در عرصه های مختلف فرهنگی و تبلیغی در حاشیه شهر دوشادوش طلاب جمهوری اسلامی ایران سالهاست با این سفاکان خونریز دست و پنجه نرم میکنند همانگونه که بارها امتحان خود را در صحنه های دفاع مقدس و دفاع از حرم پس داده اند. 

طلاب افغانستانی مقیم ایران گفتند: از ملت دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و به ویژه مسئولان محترم تقاضا می کنیم ضمن ریشه یابی عوامل این حادثه تروریستی آن در داخل و خارج کشور، حساب این افراد را از سایر مهاجرین جدا نمایند تا خدای ناکرده عده ای فرصت طلب دست به اقدامات احساسی علیه مهاجرین مظلوم نزنند. 

 

حکم آیت الله رئیسی: 

 
آیت الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی ضمن محکومیت حادثه روز گذشته در حرم مطهر امام رضا (ع) و تسلیت شهادت مظلومانه حجت‌الاسلام والمسلمین اصلانی، تاکید کرد: قطعاً این حادثه ناگوار که به دست یکی از عناصر منحرف و تحت تأثیر گروه‌های تکفیری آمریکایی صورت گرفته است باعث وحدت و انسجام بیشتر از پیش علاقه‌مندان به اسلام و ایران اسلامی می شود. 

حادثه دیروز در آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام که مأمن تمامی انسان‌های آزاده جهان فارغ از هرگونه دین و مذهب است و موجب شهادت مظلومانه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اصلانی و مجروحیت دو طلبه عزیز جهادگر شد؛ باعث تأثر و جراحت قلبی اینجانب و همه محبان این امام رئوف گردید. 

ایشان از مبلغان جهادی اسلام ناب بود که مستضعفان شیعه و اهل سنت حاشیه شهر مشهد مقدس، مجاهدت‌های ایشان را از نزدیک دیده بودند. 

قطعاً این حادثه ناگوار که به دست یکی از عناصر منحرف و تحت تأثیر گروه‌های تکفیری آمریکایی صورت گرفته است باعث وحدت و انسجام بیشتر از پیش علاقه‌مندان به اسلام و ایران اسلامی شده و رسوایی جریان‌های انحرافی به همراه خواهد داشت. وزارت اطلاعات با همکاری تمامی نهادهای ذی‌صلاح موظفند به سرعت تمامی عوامل مؤثر این حادثه را شناسایی و تحت تعقیب قرار داده و نتیجه را به اطلاع عموم مردم برسانند. 

اینجانب شهادت مظلومانه ایشان را به خانواده معظم شهید بزرگوار، همراهان و دوستان ایشان و حوزه علمیه خراسان تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال، علو درجات ایشان و سلامتی و شفای دو عزیز دیگر مجروح این حادثه را خواستارم. 

 

اطلاعاتی در مورد ضارب : 

روز گذشته فردی مسلح به سلاح سرد (چاقو) با حمله به سه روحانی در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی(ع) یکی از آنها را به شهادت رساند و دو روحانی دیگر را زخمی کرد که حال یکی از آنها تا کنون وخیم  ضارب، فردی 21ساله، به‌نام عبداللطیف مرادی، ازبک‌تبار است که یک سال پیش به‌صورت غیرقانونی از مرز پاکستان وارد ایران شده و سپس در مشهد مقدس اقامت گزیده است. 

 

 

 

اظهارات عبدالطیف مرادی قاتل وهابی ازبک تبار شهید اصلانی 

 

او به‌همراه برادرش در یک باربری در مشهد کار می‌کردند و در منطقه مهرآباد مشهد سکونت داشته‌اند. 

عبداللطیف مرادی به‌خلاف مسلمانان اهل‌سنت، دارای تفکرات تکفیری است که شیعیان را رافضی و مجوس می‌داند و معتقد است باید خون آنان ریخته شود. 

وی ساعت 13 روز گذشته (سه‌شنبه 16 فروردین) با همراه داشتن یک چاقوی نسبتاً بزرگ وارد حرم رضوی(ع) می‌شود و در صحن پیامبر اعظم(ص) منتظر می‌ماند تا به افرادی که در لباس روحانیت هستند حمله کند، بدین ترتیب او ساعت 14 و 16 دقیقه به‌سمت سه روحانی حمله کرده با ضربات چاقو آنها را مورد ضربه قرار داد. خبرنگار تسنیم کسب اطلاع کرد که او فقط به یکی از این روحانیون 20 ضربه چاقو زده است که احتمالاً همان طلبه‌ای است که به شهادت نائل شد. 

شنیده شده است که او در برخی شبکه‌های اجتماعی با عناوین متعددی مانند عبداللطیف السلفی، حسن مرادی و ابوالعاقب الموحّد نیز فعالیت داشته و به‌دنبال نشر تفکرات تکفیری و مقابله با شیعیان بوده است. 

6 متهم به همکاری با او، از جمله دو برادر عبداللطیف مرادی نیز توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند و تحقیقات از آنها ادامه دارد. 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار