|
|
کدخبر: ۱۸۴۹۷۴

فواید یخ برای پوست و مو

جوانسازی پوست و تناسب اندام با یخ یکی از روش هایی است که از سالهای دور توسط زنان زیبا مورد استفاده قرار می گرفت. شاید عجیب باشد که زیبایی با چند تکه یخ میسر شود! در ادامه با ما همراه باشید و با خواص ماساژ یخ آشنا شوید.

یخ برای پوست چه تاثیری دارد؟ 

اگر به دنبال راهکارهای ساده و کم هزینه برای حفظ زیبایی و سلامت پوست و موی خود هستید، پیشنهاد می کنیم حتما قطعات یخ را امتحان کنید. 

استفاده از یخ از بهترین روش ها برای درمان آکنه، جوش و آفتاب سوختگی، سفید کردن پوست، لایه برداری، رفع پف زیر چشم، بهبود عرق سوز و رفع التهاب و موهای زائد بدن می باشد و با کاهش چین و چروک از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند. 

 

زیبایی و جوانی با یخ و فواید آن برای پوست در یک نگاه 

منافذ باز پوست و به حد اقل رساندن آنها با یخ ممکن است وهمچنین کنترل میزان چربی در پوست وجلوگیری از پیری زود رس پوست وجلو گیری از بروز چین چروک با استفاده از یخ حاصل می شود. 

 

اینجا بخوانید:

درمان آفتاب سوختگی

 

 

ماساژ چند قطعه یخ بر روی صورت، به مدت حداقل دوبار در هفته با عث درخشش طبیعی پوست می شود. 

اگر به تازگی چند چروک مزاحم بر روی پوست شما نمایان شده است تکه ای از یخ را در یک پارچه ی نرم بپیچید و آن را بر روی صورت خود بگذارید. 

اگر کمی آب خیار و آب گل سرخ را با هم مخلوط کنید و در قالب یخ بریزید تا منجمد شده و شبیه یخ شود،و از آن به عنوان ماسک جامدی بر روی صورت خود استفاده کنید پوست شما جوان و زیبا خواهد شد. این ماسک به کاهش چین و چروک صورتتان کمک می کند و پوست صورت را روشن می کند. 

یخ

ماساژ یخ بر روی قسمت هایی از صورت که دچار آکنه هستند، باعث کاهش آن ها می شود. اگر به طور مداوم، روزانه یک تا دو دقیقه یخ ها را بر روی جوش ها بمالید، شاهد تاثیر بی نظیر آن در رفع آکنه ها خواهید بود. 

بعد از استفاده از یخ اجازه دهید صورت به طور طبیعی خشک شود بدین ترتیب شما بیشترین منافع را از یخ خواهید برد. 

 

یخ و ماندگاری آرایش 

از بین بردن آفتاب سوختگی یکی دیگر از فواید یخ است زمانی که دچار آفتاب سوختگی شدید، دو یا سه تکه یخ را در پارچه ای پنبه ای گذاشته و آن را روی نواحی آسیب دیده به مدت حدود سه دقیقه بمالید.

در نتیجه این عمل روی پوست شما خارشی ایجاد می شود که نشان دهنده بهبود آفتاب سوختگی خواهد بود.

استفاده از یخ ، آرایش را برای مدت طولانی تری حفظ می کند. ماساژ از طریق تکه های یخ روی پوست صورت، قبل از انجام آرایش ، آن را برای مدت طولانی تری ماندگار خواهد کرد . به کمک یخ می توان پف چشم را از بین برد.

 

 

اینجا بخوانید:

طرز تهیه ضد آفتاب طبیعی در خانه

 

یخ

وقتی تکه های یخ را در یک پارچه پنبه ای بیاندازید و آن را زیر چشمان تان بکشید، باعث بر طرف شدن پف زیر چشم خواهد شد و ورم زیر چشم را از بین خواهد برد .یخ در ازبین بردن سندرم خشکی چشم نیز کاربرد دارد. 

از دیگر کار بردهای یخ ،استفاده از آن به عنوان ماسک منجمد است.اگرکمی آب خیار و آب گل سرخ را با هم مخلوط کنید و در قالب یخ بریزید تا منجمد شده و شبیه یخ شود، می توانید از آن به عنوان ماسک جامدی بر روی خود استفاده کنید.

این ماسک به کاهش چین و چروک صورت تان کمک می کند و به طور طبیعی منجر به روشن تر شدن پوست می شود. حتی پف های زیر چشم را می توانید با قرار دادن یخ از بین ببرید و خود را از حالت خواب آلوده در آورید.

از این گذشته می توانید آب میوه های تازه مثل پرتقال ، سیب ، انار و یا سایر میوه هایی که عصاره ای مفید برای پوست دارند، در جایخی قرار داده تا به صورت قطعات مکعبی یخ در آیند و با گذاشتن آنها روی صورت تان به زیبایی دوچندان برسید. 

البته راه دیگری که از طریق آن می توانید از خواص میوه ها بر روی پوست استفاده کنید این است که تکه های میوه را در قالب یخ قرار دهید و قالب را پر از آب کنید تا یخ بزند و یخ حاوی تکه های میوه را روی پوست تان بگذارید تا خواص میوه به پوست تان برسد. 

نکته ۱ : قرار دادن مستقیم یخ روی پوست باعث پارگی مویرگ های زیر پوست می شود . پس توصیه می کنیم که قطعات یخ را در داخل پارچه ای لطیف و مناسب پیچیده و سپس آن را بر روی پوست تان بگذارید. 

نکته ۲ : پیشنهاد می کنم برای تهیه یخ از آب معدنی به جای آب ساده استفاده کنید . 

 

یخ های آرایشی معجزه شادابی پوست 

تهیه یخ آرایشی بسیار آسان است و نیاز به مهارت و دانش خاصی ندارد . 

یخ معدنی : مقداری آب معدنی را در قالب های یخ ریخته و پس از یخ زدن، تکه های یخ را روزی دوبار روی پوست خود بزارید، این کار باعث تحریک جریان خون به روی پوست شما می شود . 

 

 

اینجا بخوانید:

سه سوته از شر جوش مجلسی خلاص شوید

 

یخ آبلیمو : نصف آبلیمو و چند تکه از لیمو تازه را همراه با مقداری آب تصفیه شده درون قالب های یخ بریزید و یخ ها را روزی دوبار روی پوست خود بگذارید، این نوع یخ باعث لطافت پوست شما می شود . 

یخ چای سبز : مقداری چای سبز دم کشیده را درون قالب های یخ ریخته و پس از یخ زدن روزی دوبار این قالب های یخ را روی پوست خود بگذارید ، این نوع یخ باعث افزایش طراوت و شادابی پوست خواهد شد . 

یخ آب برنج : مقداری از آب برنجی که در حال جوشیدن است را بردارید و پس از سرد شدن ، درون قالب های یخ بریزید و یخ حاصله را روزی دوبار روی پوست خود بزارید، این کار باعث از بین رفتن لک های پوستی می شود. قابل ذکر است که این نوع یخ را فقط تا سه روز می توان در یخچال نگهداری کرد. 

یخ

یخ آب هندوانه : مقداری آب هندوانه را درون قالب های یخ ریخته و پس از یخ زدن تکه های یخ را روزی دوبار روی پوست خود بگذارید و پس از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید، این نوع یخ باعث شفافیت پوست می شود . 

یخ آرایشی را همیشه باید به روی پوست تمیز و بدون آرایش استفاده کنید. 

 

نحوه استفاده از تکه های یخ 

روی پوست صورت و گردن تکه یخ را مانند حرکات شبیه ماساژ و به نرمی بکشید. از فشار دادن بیش از حد پوست خودداری کنید زیرا ممکن است به مویرگ های ریز زیر پوست تان آسیب بزند و همچنین از استفاده یخ در زیر و اطراف چشم خودداری کنید زیرا این منطقه بسیار حساس است. در نتیجه با دقت و آرامش این کار را انجام دهید . 

 

 

اینجا بخوانید:

خواص 12ماسک خانگی ضد پیری

 

 

بعداز استعمال چه کنیم ؟ 

هرگز پس از آن صورت تان را خشک نکنید، اجازه دهید صورت به طور طبیعی خشک شود، بدین ترتیب شما بیشترین منافع را از یخ خواهید برد. پس از خشک شدن می توانید از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید . 

 

روش تهیه عصاره گیاهان 

با اطلاع داشتن از نوع پوست خود و با انتخاب گیاه مناسب تر برای پوست می توانید این مزیت را چند برابر کنید. برای پوستهای چرب که مستعد به آکنه هستند، توصیه می شود از گل های همیشه بهار ، مریم گلی، یا مخلوط آب و بو مادران استفاده کنید. 

دوتا قاشق از گل های مورد نظر را به یک لیوان آب جوش گرم اضافه کنید و بگذارید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در این آب گرم بماند . صبر کنید تا ماده به دست آمده خنک شود، سپس آن را از صافی رد کنید و در قالب یخ ریخته و در فریزر بگذارید. 

  • اگر دارای پوستی خشک هستید از گیاه گل بابونه ، جعفری، نعناع یا از ترکیب چند گیاه استفاده کنید. 
  •  برای کاهش چین وچروک ، سعی کنید از چای سبز ، سیاه یا سفیده استفاده کنید. این گیاهان حاوی مقداری زیادی از آنتی اکسیدان ها هستند که می تواند در کاهش سرعت روند پیری به شما کمک کند 
  •  اضافه کردن چند قطره از آب لیمو به عصاره گیاهی به شما کمک خواهد کرد از شر لکه های سیاه روی پوست راحت شوید و پوستی درخشان تر داشته باشید. 

 

 

اینجا بخوانید:

درمان ریزش مو،علت و راهکارهای آن 

 

 

  • برای بدست آوردن فواید درمانی بیشتر از یخ از ۵ نوع گیاه مختلف استفاده کنید و بعد از دم کردن در آب جوش و درست کردن یخ آن را روی صورت بگذارید. هر دو هفته از یک نوع گیاه استفاده کنید و با عوض کردن نوع گیاه و استفاده از خواص درمانی هر نوع گیاه مختص به خود می توانید چهره ای زیبا تر و جوان تر داشته باشید . 

یخ

  •  اضافه کردن نصف قاشق چای خوری از روغن زیتون یا هر روغن دیگر ( روغن بادام ، روغن آوکادو ، روغن کنجد و روغن جوانه گندم ) به آب معدنی یا عصاره گیاهی سرد شده قبل از انجماد نیز می تواند مفید باشد.
  • قبل از آرایش ، صورت و گردن خود را با این یخ پاک کنید. این نوع تکه های یخ که به این روش درست کرده اید، پوست را نرم کرده و باعث صاف شدن آن می شود و تغذیه ای مناسب برای پوست است . 

 

 

 درخشندگی پوست 

هر کسی پوست درخشان را دوست دارد و ماساژ یخ روی صورت این امکان را به شما بدهد. گردش خون در پوست را بهبود می بخشد و آن را روشن می کند. استفاده از یخ روی صورت رگ های خونی را منقبض می کند که در ابتدا جریان خون به پوست را کاهش می دهد. برای متعادل کردن آن، بدن شروع به پخش خون بیشتری به صورت می کند که آن را زنده و درخشان می کند. 

 

اینجا بخوانید:

آب برنج معجزه ای برای زیبایی مو

 

 

بالا بردن جذب محصولات زیبایی 

حقه ای قدیمی است که تضمین می کند که پوست تمام محصولاتی که استفاده می کنید را جذب می کند. اگر کرم شب و یا هر سرم دیگری را روی پوست می زنید، تکه یخی را روی آن بمالید. این امر مویرگ های صورت را منقبض می کند و کششی را روی پوست ایجاد می کند که به نوبه خود به جذب بهتر محصولات کمک می کند. 

یخ

 رفع پف زیر چشم 

از پف زیر چشم هایتان خسته شده اید ! تجمع مایعات اضافی زیر چشم ها می تواند با یک تکه یخ درمان شود. فقط آن را به صورت دایره ای از گوشه داخلی چشمان خود به سمت ابروها حرکت دهید. این کار به کاهش تورم کمک می کند. 

کوچک شدن منافذ پوست و رفع منافذ باز پوست 

چهره تان منافذی دارد که چربی ها و عرق را ترشح می کند و در نتیجه به تمیز نگه داشتن آن کمک می کند. اما اگر کثیفی در منافذ جمع شود باعث جوش می شود. مالیدن تکه یخ روی صورت بعد از شستن به کوچک کردن منافذ کمک می کند. این باعث می شود کثیفی از منافذ بیرون بیاید و صورت تمیز شود. 

 بی عیب شدن زیر ساز 

 

اینجا بخوانید:

روتین زمستانه موفرفری ها

 

 

قبل از زدن زیر ساز روی پوست، تکه یخی را روی صورت بمالید. این باعث می شود آرایش شما بی نقص و ماندگار به نظر برسد. 

 

 کاهش چین و چروک پوست 

در حالی که نمی توانید سن خود را تغییر دهید، می توانید علائم سالخوردگی را کنترل کنید. استفاده از تکه های یخ روی صورت به کنترل چین و چروک و علائم پیری کمک می کند. این کار نه تنها به کاهش موارد موجود کمک می کند بلکه مانع شکل گیری خطوط جدید نیز می شود. 

 نرم شدن لب 

لب هایتان ترک می خورد؟ تکه های یخ را روی آن بمالید. این کار به کاهش التهاب کمک می کند. هم چنین فراموش نکنید که مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست و لب های خود را مرطوب نگه دارید. 
 

 درمان آسان برای گرما زدگی 

کسانی که از حساسیت رنج می برند، استفاده از قطعات یخ یک درمان طبیعی است. آن ها را در پارچه ای پنبه بپچید و روی موضع آسیب دیده بمالید. این کار، التهاب را تسکین می دهد و خارش پوست را التیام می بخشد. 

 

اینجا بخوانید:

ویتامین هایی که به سیاهی مو کمک می کند

 

 

درمان آفتاب سوختگی 

این هم یک درمان جادویی برای پوست آفتاب سوخته است. پس از استفاده قطعات یخ روی ناحیه آفتاب سوخته، می توانید کاهش قابل توجهی در التهاب و قرمزی را مشاهده کنید. با این حال، آفتاب سوختگی با زمان و کاربرد منظم به تدریج محو می شوند. 

 کاهش چربی پوست 

در حالی که پوست چرب، مایه هلاکت است، چربی بیش از حد آن می تواند آزار دهنده باشد. پوست چرب اغلب مستعد جوش است. استفاده از تکه های یخ روی صورت می تواند به کاهش تولید چربی اضافی کمک کند. این به خاطر این است که مالیدن بسته های یخی، منافذ تولید کننده چربی را کوچک می کند در نتیجه چربی اضافی را کاهش می دهد. 

 کاهش التهاب موضعی مویی که کنده می شود 

برداشتن ابروها چیزی است که نمی توانید آن را کنار بگذارید. با این حال، نمی توانید درد ناشی از این فرآیند را انکار کنید. دیگر نیازی نیست از این درد رنج ببرید. یک تکه یخ را روی ناحیه بمالید تا درد را خنثی و التهاب را کاهش دهید. 

 

 

اینجا بخوانید:

11ماسک خانگی برای داشتن پوستی شفاف

 

 

 پوسته پوسته شدن پوست  

وقتی نوبت پوسته پوسته شدن می رسد، می توانید از یخ به عنوان روش کاملا طبیعی و خالص استفاده کنید. تکه های یخی شیر را به صورت بمالید. شیر حاوی اسید لاکتیک است که به پاک سازی تمام سلول های مرده پوست کمک می کند در حالی که تکه های یخ، درخشندگی و درخشش طبیعی را بهبود می بخشد. 

یخ یک میکاپ طبیعی است 

فقط 2 دقیقه وقت بگذارید و یک تکه یخ را روی صورت خود بمالید. یخ روی صورت پوست را مرطوب و آن را روشن می کند و درخشندگی زیبایی به آن می دهد. 

یخ

 کاهش لک های تیره 

استفاده از یخ روی صورت به طور مرتب می تواند کمک کند تا لک های تیره را از بین ببرید . کاری که باید انجام دهید این است که مقداری گلاب را بجوشانید و عصاره خیار را در آن مخلوط کنید. این مخلوط را فریز کنید و سپس تکه یخ را به ناحیه چشم بمالید. اما انتظار نداشته باشید که یک شبه نتیجه بگیرید. باید این روند را چند روز تکرار کنید تا نتایج را ببینید. 

از بین بردن آکنه ها 

اگر در حال حاضر از آکنه های روی صورتتان خسته شده اید، از تکه های یخ استفاده کنید. زمانی که از یک یخ روی صورت استفاده می کنید، چربی پوست را به حداقل می رساند. هم چنین به درمان زخم و تورم ناشی از آکنه نیز کمک می کند.

 

 

اینجا بخوانید:

ترفندهایی برای سفید کردن نقاط تیره بدن

 

 

یخ برای پوست های چرب 

اگرچه چربی برای مرطوب نگه داشتن پوست در طولانی مدت مفید است اما پوست های چرب زمینه خوبی برای بروز آکنه دارند که لکه های تیره و ناخوشایند پوستی را به همراه خواهد داشت. 

استفاده از یخ روی پوست های چرب، فعالیت سلول های چربی داخل پوست را کنترل کرده و به طراوت و شادابی پوست کمک می کند. 

رفع خستگی چشم 

اگر مدت های زیادی به صفحه کامپیوتر خیره شده و از خستگی چشم رنج می برید، توصیه می شود از قطعات یخ برای از بین بردن فشار و خستگی چشم استفاده کنید. 

تسکین درد اصلاح  

برای تسکین درد ناشی از بند انداختن و اصلاح ابرو و موهای زائد صورت قطعات یخ را در اطراف ابروها و نواحی مورد نظر قرار دهید. 

سفت کننده پوست 

توصیه می شود هر شب قبل از خواب، تعدادی یخ داخل یک کیسه پلاستیکی قرار داده و حدود 3 دقیقه به آرامی روی صورت و گردن خود ماساژ دهید. این کار باعث شادابی و جوانسازی پوست شده، منافذ پوست را کوچک می کند و به سفت کردن پوست کمک می کند. 

فواید یخ برای ناخن 

 

اینجا بخوانید:

عسل،اکسیر زندگی

 

 

یخ به خشک شدن سریع لاک روی ناخن کمک می کند. ناخن های تازه لاک زده را داخل یک کاسه حاوی  چند قطعه یخ و مقداری آب سرد قرار دهید و حدود 3 دقیقه منتظر بمانید تا رنگ لاک روی ناخن ثابت شود. این در حالی است که خشک شدن لاک ناخن در هوای آزاد حدود یک ربع طول می کشد. 

توصیه می شود قبل از مانیکور، ناخن ها را داخل آب گرم خیس کنید و بعد از اتمام کار، ناخن ها را داخل یخ و آب سرد قرار دهید. 

فواید یخ برای مو 

براق کننده مو 

اگر از موهای مات و پژمرده خود خسته شده اید حتما از یخ استفاده کنید، مالش قطعات یخ به روی موها باعث براق شدن و درخشندگی موها می شود. 

 زیبایی مو 

لیو تایلر، بازیگر مشهور هالیوود از یخ برای زیبایی و سلامت موهایش استفاده می کند. یخ باعث سفت شدن کوتیکول مو شده و از ورود آلودگی ها به مغز مو جلوگیری می کند. 

قطعه یخ را به آرامی روی پوست سر ماساژ داده و سپس به بخش ساقه موها بکشید. 

درمان ریزش مو 

گفته شده استفاده از یخ برای ریزش مو نیز مفید است. برخی افراد برای افزایش رشد مو به مدت 20 تا 30 دقیقه از قطعات یخ روی موها استفاده می کنند یا قبل و بعد از حمام کردن موهای خود را داخل ظرف آب سرد فرو می برند. 

لازم به ذکر است این مورد با توجه به تجربه افراد نتیجه بخش بوده است. 

 

مضرات یخ برای پوست 

  •  ممکن است بعد از یخ درمانی و ماساژ یخ روی پوست به مدت کوتاهی دچار قرمزی پوست شوید. در این صورت از مالش یخ روی پوست در مدت های زمانی بیشتر از 5 دقیقه خودداری کنید. 
  • با ماساژ یخ روی پوست ممکن است مویرگ های ظریف زیر پوست دچار پارگی شوند، بنابراین توصیه می شود قبل از استفاده، یخ را داخل حوله کاغذی یا کیسه پلاستیکی قرار دهید. 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار