|
|
کدخبر: ۱۸۵۳

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: در این دولت مطالبات زنان در جهت رشد زنان مورد توجه قرار گرفت، توجه به لایحه حمایت از خانواده، مدنظر قرار دادن آیین دادرسی خانواده و تسهیل ازدواج از جمله اقدامات مهم این دولت است.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، فاطمه بداغی در مراسم تجلیل از فعالان حوزه زنان و خانواده گفت: در جامعه اسلامی فرد و آحاد مردم عضو چنین جامعه‌ای هستند و واحد جامعه اسلامی، خانواده قلمداد می‌شود که این به مفهوم قداست خانواده است.

وی به رویکرد دولت‌های نهم و دهم در حوزه زنان و خانواده اشاره و تأکید کرد: چند تغییر رویکردی مهم در این دولت‌ها اتفاق افتاده است، و اصل تحکیم خانواده بعد از مدت‌های طولانی دوباره پررنگ شد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور افزود: تا وقتی که مرکز امور زنان سابق به مرکز امور زنان و خانواده تبدیل نشد، در واقع ما هیچ متولی برای بحثخانواده نداشتیم و به طور کلی من به شدت معتقدم و برای آن استدلال دارم که در دولت‌های نهم و دهم نگاه به خانواده تغییر کرد.

بداغی بیان داشت: در این دولت مطالبات زنان در جهت رشد زنان مورد توجه قرار گرفت، چراکه زنان می‌توانند در اصلاح و مدیریت جامعه نقش چشمگیری داشته باشند و البته چنین نگاهی تحت تاثیر رهنمودهای مقام معظم رهبری اتخاذ شد و آثار آن را در جای‌جای تصمیم‌گیری‌های دولت شاهد هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: اینکه چند نفر از خانم‌ها در هیأت وزیران حضور داشتند، فقط به خاطر خانم بودن آنها نبود، بلکه به این خاطر بود که زنان می‌توانند مؤثر باشند و در اصلاح جامعه نقش‌آفرینی کنند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور، اصلاح رویکرد جمعیتی را از دیگر اتفاقات بسیار مهم رخ داده در دولت کنونی دانست و اظهار کرد: نگاه دولت این است که نیروی انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

بداغی مورد توجه قرار دادن لایحه حمایت از خانواده، مدنظر قرار دادن آیین دادرسی خانواده، تسهیل ازدواج و قانون اصلاح تنظیم خانواده را از جمله دیگر اقدامات مهم این دولت برشمرد.

وی در ادامه گفت: صمیمانه از دکتر احمدی‌نژاد به خاطر تلاش‌های خستگی‌ناپذیر، پشتکار، صبوری، ظلم‌ستیزی، شجاعت و ایستادگی بی‌نظیر او و همچنین پافشاری او بر اصول حق و آرمان‌های انقلاب و اصول قانون اساسی تشکر می‌کنم؛ اگرچه این نکته را باید در نظر داشت که در کنار ایشان، همسر بسیار محترم، متواضع و هوشمندی قرار دارد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پایان افزود: خانم مهندس فراحی(همسر محمود احمدی‌نژاد) بسیار رازدار و صبور بودند و من از نزدیک شاهد بودم که ایشان همواره مساعی بالایی داشتند و امیدوارم همه خانواده‌های ما چنین الگویی را در مدنظر قرار دهند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار