|
|
کدخبر: ۱۸۵۳۹۵

کانال پیش عایق پلی یورتان چه خصوصیاتی دارد؟ مشخصات، ویژگی ها و خصوصیات ورق پیش عایق ساخته شده با مواد پلی اورتان

خصوصیات کانال پیش عایق پلی یورتان تعیین کننده عملکرد هر یک از این تجهیزات در محل نصب است. در صورتی که عایق کاری کانال های تاسیساتی پیش از نصب آن ها در محل انجام شود، کانال های پیش عایق شده تولید می شوند. هر یک از این کانال ها مصارف بسیار زیادی در عرصه های مختلف دارند. از این رو میزان قابل توجهی از این محصولات در طول هر سال خرید و فروش می شوند. در ادامه در رابطه با ویژگی های این محصولات اطلاعات کاملی به دست می آورید.

خصوصیات کانال پیش عایق پلی یورتان

مزایای استفاده از کانال های پیش عایق شده

خصوصیات کانال پیش عایق پلی یورتان سبب پرکاربرد شدن آن ها در عرصه های ساختمانی و صنعتی شده است. برخی از مزیت های این اقلام را در زیر مشاهده می کنید:

  1. مقاومت این تجهیزات در برابر آتش سوزی یکی از مهمترین ویژگی های این اقلام است. این محصولات با خاصیت بازدارندگی در برابر شعله های آتش تولید می شوند. هر یک از این کانال ها در مدل های متنوعی تولید شده اند.
  2. مقاومت این اقلام در برابر نفوذ آب و رطوبت نیز بسیار بالا است.
  3. عایق بودن این تجهیزات در برابر لرزش نیز از ویژگی های مهم آن ها به شمار می رود.
  4. از بارزترین خصوصیات کانال پیش عایق پلی یورتان می توان به عدم نیاز به ساپورت آن ها در حین نصب اشاره کرد.
  5. وزن این اقلام بسیار پایین است و به همین خاطر نصب و راه اندازی هر یک بسیار ساده انجام می شود.
  6. استفاده از آن ها سرعت عمل کانال کشی را در عرصه های مختلف افزایش می دهد. این مسئله منجر به کاهش هزینه های کانال کشی می شود.

مشخصه های مهم کانال پیش عایق

خصوصیات کانال پیش عایق پلی یورتان افراد را برای استفاده از این اقلام ترغیب می کند. استفاده از انواع این کانال ها در شرایط آب و هوایی مختلف میسر خواهد بود. دامنه عملکرد دمایی هر یک از این کانال ها بسیار مناسب است و همین مسئله سبب افزایش مصارف آن ها شده است. میزان نشتی هوا در هر یک از این کانال ها در حدود 1.2 درصد تعیین می شود.

انواع این تجهیزات با همه نیازهای تاسیساتی همخوانی دارند. نمای هر یک از این کانال ها در محل نصب بسیار زیبا است. دوام و طول عمر هر یک از این اقلام بسیار بالا است. انواع آن ها سبب انتشار یکنواخت جریان هوا در محیط می شوند. به همین خاطر با استفاده از آن ها از بروز هر گونه نشتی پیشگیری خواهد شد. خاصیت آنتی باکتریال این کانال ها نیز سبب جلب توجه صنعتگران به این محصولات کاربردی شده است. این کانال ها بدون محدودیت در سایز بندی مختلفی تولید و ارائه می شوند. این اقلام کاربردی به عنوان یک کالای دوست دار محیط زیست معرفی می شوند. مقاومت آن ها در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید نیز بسیار بالا است.

خصوصیات کانال پیش عایق پلی یورتان

کاربردهای مهم کانال های پلی اورتان

خصوصیات کانال پیش عایق پلی یورتان به شما در آشنایی با هر یک از این اقلام کاربردی کمک می کند. برخی از مهمترین کاربردهای این تجهیزات را در زیر مشاهده می کنید:

  1. این اقلام به میزان قابل توجهی در ساندویچ پنل ها مورد استفاده قرار می گیرند.
  2. انواع آن ها برای عایق کاری بخش زیرین لوله ها و ساپورت این تجهیزات به کار برده می شوند.
  3. استفاده از آن ها برای سیستم های کرایوجنیک نیز بسیار رایج شده و به عنوان بهترین روش برای عایق کاری معرفی می شود.
  4. استفاده از آن ها برای عایق کاری مخازن بزرگ نیز کارایی دارد.
  5. استفاده از انواع کانال های پلی اورتان برای عایق کاری سیستم های خنک کننده نیز رایج شده است.
  6. در صورتی که فضای مورد نظر برای کانال کشی محدود باشد، باید از کانال های پیش عایق شده پلی اورتان در محل مورد نظر استفاده شود.

جنس کانال های پلی اورتان

از بارزترین خصوصیات کانال پیش عایق پلی یورتان جنس و متریال سازنده این محصولات است که مورد توجه قرار می گیرد. در ساخت و آماده سازی این کانال ها از فوم های پلی یورتان استفاده شده است. روکش های آلومینیومی به کار رفته در ساخت و آماده سازی این کانال ها نیز بر کیفیت ساختار این کانال ها می افزاید. ضخامت هر یک از این اقلام در حدود 80 تا 500 میکرون تعیین می شود. مدل های صاف و برجسته این کانال ها در عرصه های صنعتی ارائه می شوند.

مشخصات کانال پیش عایق پلی اورتان

استفاده از کانال پلی اورتان در مجاورت رطوبت

از مهمترین خصوصیات کانال پیش عایق پلی یورتان می توان به مقاومت آن ها در برابر رطوبت اشاره کرد. انواع این سازه ها در برابر رطوبت مقاوم هستند و مشکلی در ساختار بدنه آن ها به وجود نمی آید. مشکل پوسیدگی و زنگ زدگی کانال های غیر عایق در مناطق جغرافیایی مرطوب همواره مشکلاتی در کانال کشی ساختمانی به وجود می آورد. به همین خاطر از انواع کانال پیش عایق در این فضاها استفاده می کنند. به کار بردن این اقلام از کندانس داخلی کانال پیشگیری می کند. این سیستم های پیشرفته برای دستگاه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از این کانال ها در هواسازها و داکت های فن کوئل بسیار رایج شده است و کارایی این کانال ها را افزایش داده است. کولرهای آبی و اگزاست های مخصوص فن نیز با استفاده از این کانال ها تکمیل می شوند. در انواع روفتاب پکیج های امروزی نیز استفاده از این کانال ها متداول است.

جمع بندی

در این مطلب در رابطه با خصوصیات کانال پیش عایق پلی یورتان نکاتی را بررسی کردیم که به آشنایی بیشتر با این اقلام می انجامد. در صورتی که قصد به کار بردن این تجهیزات صنعتی مدرن را در عرصه های ساختمانی دارید، باید با ویژگی های مهم آن ها نیز آشنایی داشته باشید. در بخش هایی از این مطلب به بررسی برخی از مشخصه های فنی این اقلام پرداختیم. به این ترتیب انتخاب شما در میان این محصولات آگاهانه تر انجام می شود. در فرایند خرید این اقلام هزینه و قیمت تعیین شده برای هر یک نیز مورد توجه قرار می گیرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار