|
|
کدخبر: ۱۹۱۰

برگزاری بیست و چهارمین جشن گلریزان همراه با حواشی جالبی از جمله وعده کمک از سوی رئیس جمهور منتخب و کمک ۱۸۰ میلیونی روسای قوا همراه بود.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، بیست و چهارمین جشن گلریزان با هدف آزادی زندانیان نیازمند و محکومان مالی جرایم غیر عمد شامگاه گذشته برگزار شد.

این مراسم از لحظاتی قبل تر از اذان مغرب در محل حوزه هنری آغاز شد و مدعوین به استقبال نماز مغرب و عشاء رفتند.

در میان دعوت شدگان چهره‌های شاخصی همچون غلامحسین اسماعیلی رئیس سازمان زندان‌ها، سید مرتضی بختیاری وزیر دادگستری، آیت الله غیوری نماینده ولی فقیه در هلال احمر، میرمحمد صادقی رئیس هیت مدیره ستاد دیه، قاسم نوده فراهانی رئیس اتحادیه اصناف، قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک و مرتضی دادخواه معاون هماهنگی و پیگیری‌های ریاست جمهوری و دبیر ستاد سفرهای استانی به چشم می‌خوردند.

مراسم به طور رسمی پس از اقامه نماز و صرف افطار آغاز شد و در ابتدا میرمحمد صادقی رئیس هیأت مدیر ستاد دیه گزارشی از عملکرد این ستاد به حضار ارائه کرد.

همچنین در ابتدای این جلسه برگزار کنندگان فیلمی چند دقیقه‌ای از یک عدد ساعت مچی بسیار نفیس پخش کردند که توسط امیر کویت به رئیس جمهور اهدا شده و رئیس جمهور نیز آن را به ستاد دیه کشور بخشیده بودند تا صرف امور مربوط به آزادی زندانیان شود.

مجری برنامه وعده داده بود تا در ابتدای برنامه نسبت به حراج این ساعت و فروش آن اقدام کنند اما این امر محقق نشد و به زمان دیگری موکول شد.

بنا بر اعلام مسئولان برگزاری برنامه رهبر معظم انقلاب مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان، محمود احمدی نژاد ۱۰۰ میلیون تومان، صادق آملی لاریجانی ۵۰ میلیون تومان، علی لاریجانی ۳۰ میلیون تومان، بنیاد تعاون و حرفه آموزی زندانیان ۵۰ میلیون تومان به این مراسم کمک کرده‌اند.

همچنین جولایی رئیس ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۶۹ و همزمان با تأسیس ستاد دیه به اندازه رقم مشارکت شهروندان و خیرین به این ستاد کمک کرده‌اند گفت: در تماسی که با دفتر ایشان داشتیم گفته شده که رئیس مجمع تشخیص مصلح نظام نیز به این جشن کمک خواهند کرد و به زودی رقم آن را اعلام می‌کنند.

رئیس ستاد دیه کشور گفت: با دفتر رئیس جمهور منتخب نیز تماسی داشتیم که ایشان نیز نظر مساعد خود را برای کمک به این جشن اعلام کرده‌اند.

در خلال برگزاری مراسم جشن فیلمی ۱۰ دقیقه‌ای و مستند از مشکلات و درد و دل خانواده زندانیان پخش شد که در آن آزاد شدن یکی از زندانیان توسط کمک‌های مردمی به نمایش درآمده بود.

در این فیلم کودک ۷ سال فرد زندانی در پاسخ به این سوال که آخرین بار پدرت را چه زمانی دیده‌ای گفت: ۱۱ ماه قبل پدرم را دیده‌ام و در قبال پرسش دوستانم می‌گویم او به مسافرت رفته‌است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار