|
|
کدخبر: ۲۰۸۰

مدیر کل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: نظام آموزشی از مهر ۹۲ به دو دوره ۶ ساله دبستان و ۶ ساله دبیرستان تقسیم می‌شود که در تقسیم دبستان‌ها به دو دوره رضایت خانواده‌ها مدنظر است.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، نظام آموزشی ۳.۳. ۳.۳ از مهر ۹۲ در سطح مدارس کشور اجرا می‌شود که بر این اساس نظام آموزشی به دو دوره دبستان و دبیرستان تقسیم شده و دیگر دوره راهنمایی را نداریم.

دبستان‌ها و دبیرستان‌ها نیز به ۳ ساله اول و ۳ ساله دوم تقسیم می‌شوند البته این طرح در سال نخست اجرا یعنی مهر ۹۲ در تعدادی از مدارس که شرایط لازم را دارند اجرایی می‌شود که دبستان‌های همجوار و دونوبته در اولویت تقسیم به دو دوره ۳ ساله قرار دارند.

علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این زمینه به خبرنگار تسنیم گفت: نظام آموزشی به دو دوره ۶ ساله ابتدایی و ۶ ساله دبیرستان تقسیم می‌شود و دیگر مقطع راهنمایی نداریم.

وی افزود: سال تحصیلی گذشته ۱۵۰۰ دبستان به دو دوره ۳ ساله تقسیم شدند که برای امسال این تعداد افزایش می‌یابد اما باید دقت کرد که شرایط تبدیل دبستان‌ها به دو دوره در تمام مدارس کشور فراهم نیست به عنوان مثال ۲۹ هزار مدرسه داریم که زیر ۷۰ دانش آموز دارند، برای تبدیل دبستان‌ها به دو دوره شرایط خانواده‌ها و سختی رفت‌وآمد دانش‌آموزان را لحاظ می‌کنیم.

مدیر کل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: برای اجرای نظام دوره‌ای در دبستان‌های کشور و تقسیم دبستان‌ها به دو دوره رضایت والدین شرط اصلی است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار