|
|
کدخبر: ۲۱۰۴

مدیر‌کل هشدار سریع و پیش بینی هواشناسی گفت: طی سه روز آینده در منطقه شرق و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک تداوم خواهد داشت.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، عبدالرضا امیدوار شهری، مدیر‌کل هشدار سریع و پیش بینی هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور، اظهار داشت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی سه روز آینده در منطقه شرق و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: طی این مدت به سبب افزایش سرعت وزش باد بر روی عراق گرد و خاک ناشی از آن در برخی از استان‌های واقع در جنوب غرب و غرب سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد و از فردا اواخر وقت و طی روز‌های جمعه و شنبه برای سواحل جنوبی دریای خزر به تدریج افزایش ابر بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و و زش باد پیش بینی می‌شود.

مدیر‌کل هشدار سریع و پیش بینی هواشناسی گفت: فردا به ویژه در روز جمعه و شنبه دریای خزر مواج است که از روز جمعه دمای هوا در نوار شمالی کشور کاهش می یابد و طی امروز و فردا و جمعه به سبب افزایش باد و گرد و خاک برخی نقاط استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان و سپس لرستان و گهکیلویه و بویر احمد و فارس و بوشهر را تحت تاثیر قرار می دهد و سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این مناطق می‌شود.

امیدوار شهری با بیان اینکه هوای پایتخت طی امروز و فردا صاف و گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی‌ می‌شود، افزود: این شرایط فوق طی این مدت در شمال استان سیستان و بلوچستان و جنوب استان خراسان جنوبی نیز پیش بینی می‌شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار