|
|
کدخبر: ۲۱۸۲

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه از مجموع ۸۰ هزار تاکسی پایتخت بیش از ۱۷ هزار دستگاه فرسوده هستند، گفت: متاسفانه طی ۲ سال گذشته درخصوص نوسازی تاکسی‌ها اقدامی از سوی ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور صورت نگرفته است.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، میثم مظفر با بیان این مطلب اظهار داشت: عدم نوسازی تاکسی‌های فرسوده مشکلات زیادی را برای شهر، شهروندان و رانندگان تاکسی به وجود آورده تا جایی که برخی از رانندگان حاضرند حتی با سرمایه شخصی و بدون تسهیلات ستاد مدیریت سوخت تاکسی جدید بخرند اما حتی در این مورد هم همکاری‌های لازم صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، انتظار می‌رفت روند نوسازی تاکسی‌ها و خودروهای فرسوده در تمامی کشور تسریع شود چر که نوسازی خودروها و جایگزین کردن خودروها مدرن تر و با استاندارد بالاتر یکی از مصادیق این قانون و کاهش مصرف سوخت است اما متاسفانه هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفت.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: به رغم پیگیری‌های زیاد، روند نوسازی تاکسی‌ها همچنان متوقف است و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور نتوانسته پاسخ لازم را به نیاز تاکسیرانان و شهروندان بدهد.

مظفر با بیان اینکه تاکسی‌ها نقش مهم و سهم قابل توجهی از سفرهای شهری را در تهران برعهده دارند، گفت: بیش از ۱۷ هزار تاکسی فرسوده پایتخت حتی قادر به دریافت معاینه فنی نیستند و سبب تشدید آلودگی هوا می شوند به همین دلیل عدم نوسازی تاکسی‌ها هم شهروندان و هم رانندگان تاکسی را متضرر کرده است، چنانچه این رانندگان مجبورند بخش عمده‌ای از درآمد خود را صرف تعمیرات خودرو خود کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار