|
|
کدخبر: ۲۳۳

معاون ارتباطات و امور بین الملل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گفت: پرداخت یارانه دارویی به حساب سرپرست خانوار امری غیرکارشناسی است زیرا متاسفانه امکان دارد برخی از سرپرست‌ خانواده‌ها یارانه‌های دارویی را برای بیمارشان هزینه نکنند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، داریوش آرمان با اشاره به اینکه تصمیم جدید مبنی بر اینکه امکان دارد یارانه‌های دارویی به حساب سرپرست خانوارها واریز شود امری غیر کارشناسی است، اظهارداشت: متاسفانه امکان دارد برخی از سرپرست‌ خانواده‌ها یارانه‌های دارویی را برای بیمارشان هزینه نکنند که نمونه این مسئله را ما در انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی داریم.

وی افزود: به طور نمونه برای یک بیمار کودک با کمک خیرین مبلغ لازم جهت پیوند کلیه وی با تلاش بسیاری فراهم شد ولی در نهایت پدر خانواده این پول را صرف کاری دیگر کرد و روند درمان فرزندش دچار اختلال شدید شد و این واهمه وجود دارد که پرداخت یارانه‌های دارویی به حساب سرپرست خانوارها امکان دارد این مشکلات را تشدید کند.

آرمان با اشاره به اینکه برخی از بیماران در حال حاضر با انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی تماس گرفته اند و در مورد پرداخت یارانه دارویی به حساب سرپرست خانوار ابراز نگرانی کرده اند، ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات واریز یارانه دارویی به حساب سرپرست خانوارها در این است که امکان دارد این بودجه یارانه‌های دارویی توسط دولت اصلأ برای وزارت بهداشت تامین نشود که می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.

بیماران توانایی پرداخت کرایه ماشین ندارند چه برسد به تهیه داروهای گران قیمت

وی به کمبود و افزایش هزینه‌های دارویی بیماران کلیوی نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه همانطور که وزارت بهداشت اعلام کرد قیمت داروهای ایرانی ۴۰ درصد و قیمت داروهایی خارجی نیز بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته است در حالیکه بیماران کلیوی پول کرایه و حتی برخی هزینه نان شب خود را نیز ندارند و نمی‌توانند هزینه های سنگین دارویی را بپردازند.

آرمان بیان کرد: بیماران کلیوی قبل از این گرانی دارویی جدید توان پرداخت هزینه‌های دارویی را نداشتند و حال با این شرایط بحرانی برای بیماران کلیوی باید منتظر " پس زدن " کلیه بسیاری از بیماران پیوندی باشیم زیرا آنها نمی‌توانند داروهای عدم " پس زدن " کلیه خود را تهیه کنند و این مشکلات برای بیماران دیالیزی نیز کاملاً مشهود است.

تشدید کمبود و گرانی داروهای بیماران کلیوی

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیماران تماس‌های بسیاری از نقاط مختلف کشور در زمینه گرانی داروهای بیماری کلیوی و همچنین کمبود داروهای نظیر راپامیون، گان و ونوفر به انجمن خیریه بیماران کلیوی دارند و بیماران شرایط بسیار سختی را می‌گذرانند و می‌طلبد هر چه سریعتر اقدامات لازم در این زمینه صورت پذیرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار