|
|
کدخبر: ۲۳۹۵۱

نشریه فوربس:

تازه ترین بررسی اقتصادی نشان می دهد که کاهش رشد اقتصادی چین تاثیری بر ثروت و دارایی سرمایه داران چینی نداشته و ثروت ۴۰۰ سرمایه دار چینی امسال با افزایش روبرو شده است.

به گزارشامیدبه نقل از خبرگزاری فرانسه، نشریه فوربس امروز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد، علی رغم کاهش رشد اقتصادی چین دومین اقتصاد بزرگ جهان طی ماه های اخیر، میزان دارایی و ثروت ۴۰۰ سرمایه دار بزرگ این کشور طی سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش رشد فزاینده ثروت و دارایی ثروتمندان چینی علی رغم کاهش رشد اقتصادی نشانگر گسترش شکاف درآمدی در این کشور است.
رئیس بخش شانگهای نشریه فوربس در این باره تاکید کرد، ثروتمندان چینی ثروتمندتر شده اند. افزایش سریع میزان ثروت و دارایی سرمایه داران چینی به هیچ وجه مطابق با آهنگ رشد اقتصادی این کشور نبوده است.

خالص دارایی و ثروت ۱۰۰ ثروتمند چینی نسبت به سال قبل ۴۴ درصد رشد داشته و به بیش از ۳۱۶ میلیارد دلار رسیده است. تعداد میلیاردرهای چینی نیز به بیش از ۱۶۸ نفر رسیده است.

رشد اقتصادی چین سال گذشته به کمتر از ۷/۷ درصد رسید که این رقم پایین ترین میزان از سال ۱۹۹۹ میلادی به شمار می رود. وانگ جیان لین رئیس شرکت ساختمان سازی واندا گروپ با ۱۴/۱ میلیارد دلار سرمایه و دارایی ثروتمندترین چینی به شمار می رود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار