|
|
کدخبر: ۲۴۰

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: بعدازگذشت ۶ماه از واردات واکسن‌ پنچ‌گانه هپاتیت، مننژیت اطفال، ثلاث، دیفتری و کزار، تولید انبوه وملی این واکسن‌ در کشور صورت می‌پذیرد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، مصطفی قانعی در تشریح چگونگی واردات و در نهایت تولید واکسن پنج‌گانه در داخل کشور اظهار داشت: در حال حاضر تولید واکسن‌های هپاتیت، سلاس، دیفتری و کزار در داخل کشور صورت می‌پذیرد و تامین اعتبار ارزی برای واردات مننژیت اطفال که برای سینه پهلو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد صورت پذیرفته است تا پس از تولید بالینی بتوانیم تولید انبوه این واکسن را داشته باشیم.

قانعی در تشریح فواید و تفاوت تولید واکسن پنج گانه در کشور ادامه داد: مسلمأ تولید واکسنی که خاصیت دارویی ۵ واکسن را در خود داشته باشد از نظر اقتصادی و ارتقاء سلامت بسیار با اهمیت است و باید در نظر داشت که تکنولوژی ساخت چنین واکسنی نیز دانش بالای را می‌طلبد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم تا پس از واردات واکسن پنچ گانه به مدت ۶ به داخل کشور با همکاری مشترک بخش خصوصی و انستیتو پاستور بتوانیم این واکسن را که دانش بالایی برای ساخت آن نیز نیاز است را در داخل کشور تولید کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار