|
|
کدخبر: ۲۶۹۹

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آغاز انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۹۲ از ۱۷ مردادماه نحوه استفاده از نرم افزار راهنمای انتخاب رشته را تشریح کرد.

به گزارشامیدنیوز، حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه داوطلبان باید رشته‌های دانشگاهی را بر اساس علایق، توانمندی‌ها، ‌ شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ویژگی‌های اخلاقی انتخاب کنند، اظهارکرد: نرم افزار راهنمای انتخاب رشته می‌تواند به داوطلبان در انتخاب رشته‌های مورد علاقه کمک کند.

وی افزود: نرم افزار راهنمای انتخاب رشته بر اساس اطلاعات علمی داوطلبان ۹۲ و اطلاعات کد رشته محل‌های کنکور ۹۱ در وضعیت مشابه و با رعایت تمامی ضوابط رشته‌هایی که شان قبولی در آن بیشتر است را معرفی می‌کند.

امکان استفاده از نرم‌افزار راهنمای انتخاب رشته فقط برای مجازین

وی با بیان اینکه داوطلبانی که در کنکور ۹۲ مجاز به انتخاب رشته نشده و یا در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام کرده‌اند امکان استفاده از این نرم افزار را ندارند، اظهارکرد: کد رشته محل‌های موجود در نرم افزار راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی بر اساس کد رشته محل‌های آزمون ۹۱ است، بنابراین ممکن است در آزمون ۹۲ رشته محلی اضافه، حذف و یا اصلاح شده باشد.

توکلی با تاکید بر اینکه استفاده از نرم افزار انتخاب رشته‌های تحصیل کاملا اختیاری است، خاطرنشان کرد: اطلاعات نرم افزار برای راهنمایی بیشتر و معرفی رشته‌هایی که شانس قبولی داوطلب در آن بیشتر است می‌باشد، بنابراین تنها سند انتخاب رشته محل تحصیلی فقط دفترچه انتخاب رشته کنکور ۹۲ گروه آزمایشی مربوطه است.

وی افزود: بنابراین هر داوطلب باید نسبت به مطالعه دقیق دفترچه و اطلاعیه مرتبط با انتخاب رشته اقدام کند.

وی با اشاره به هزینه خرید کارت اعتباری ۱۰ هزار تومانی برای استفاده از نرم افزار راهنمای انتخاب رشته، اظهارکرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید به ازای هر گروه آزمایشی یک کارت اعتباری تهیه کنند.

پیشنهاد ۲۵۰ رشته محل به ازای هر گروه آزمایشی

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه نرم افزار راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی به ازای هر گروه آزمایشی حداکثر ۲۵۰ کد رشته محل را پیشنهاد می‌کند، اظهار کرد: بنابراین داوطلبانی که در چند گروه آزمایشی شرکت کرده‌اند از بین کد رشته‌ محل‌های پیشنهادی تا ۷۵۰ کد رشته محل به آنان پیشنهاد داده می‌شود که آنان باید پس از بررسی و بر اساس اولویت علاقه حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل را انتخاب کنند.

توکلی در پایان خاطر نشان کرد: چنانچه داوطلبی در هر یک از کد رشته محل‌ها پذیرفته شود انتخاب‌های بعد از آن بررسی نخواهد شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار