|
|
کدخبر: ۲۸۴۹

احترام گذاشتن به همدیگر و حفظ حرمت ها در زندگی مشترک یکی از ضرورت های تداوم زندگی است. صدای رفتار و کردار، همیشه رساتر و موثرتر از گفتار است.

به گزارشامیدنیوزبه نقل ازخانواده، خیلی از زنان عنوان می کنند که به شوهرشان احترام می گذارند، اما باز هم در خانه با او مشکل دارند. از این رو به ندرت می توان حرف آنها را باور کرد، مگر اینکه از رفتار و کردارشان احساس کنیم که به همسرشان احترام می گذارند. روش هایی وجود دارد که زنان و مردان می توانند در حالی که با هم بسیار صمیمی هستند احترام همدیگر را نیز نگه دارند.

شاد باشید

یک زن شاد و پرانرژی، اگر از سلامت روان نیز برخوردار باشد به خوبی می تواند خانه ای شاد و پر از نشاط بسازد و با انرژی مثبت خود شوهرش را مجذوب خود کند. هرگز از بد خلقی کردن در جهت هم سو کردن شوهرتان با خود استفاده نکنید. بداخلاقی زمینه ساز بی احترامی، خشم و کینه می شود و تمام این موارد، شادی و خوشبختی زندگی را از شما می گیرد. در تمام امور زندگی شادی و انرژی خود را حفظ کنید، زیرا بهترین کار برای تداوم زندگی مشترک همین است.

بهترین توجه را به همسرتان داشته باشید

همه می دانند که زن ها استاد انجام دادن چند کار به طور همزمان هستند، اما لطفاً هنگامی که شوهرتان با شما حرف می زند، مخلوط کن را خاموش کنید، میل بافتنی را کنار بگذارید، از جلوی آینه کنار بیایید، جاروبرقی نکشید… و در عوض، به چشم های او نگاه کنید و با اشتیاق حرف هایش را بشنوید و همان حس و توجهی را که در اولین روزهای آشنایی نسبت به او داشتید، از خود نشان بدهید و کاری کنید که باور کند حرف های او را می فهمید و مطالبی که می گوید برایتان مهم است. حتی وقتی سرتان خیلی شلوغ است و حوصله شنیدن یک لطیفه بی مزه یا تکراری را ندارید. برای رعایت احترام شوهرتان کمی صبور باشید و لطیفه بی مزه و تکراری او را با دقت و توجه بشنوید و صمیمانه از او تشکر کنید که شما را می خنداند.

حرف همسرتان را قطع نکنید

اگر تاکنون با افرادی روبرو شده اید که اجازه نمی دهند شما حرف بزنید، یا جمله تان را تمام کنید و حتماً به خاطر دارید احساس بدی به شما دست داده است. بنابراین، حتی اگر می دانید شوهرتان قصد دارد چه بگوید، اجازه بدهید حرفش را بزند، بدون اینکه جمله او را قطع کنید و یا بگویید که موضوع را می دانستید. با این کار احترام خود را نسبت به او نشان می دهید.

روی بعضی نکات تاکید کنید

هر کسی در کارنامه اش نمرات مثبت و منفی زیادی دارد. تمرکز روز شکست ها، ناکامی های شوهرتان تنها فایده اش این است که روحیه هر دو نفرتان را خراب و زندگی تان را تلخ می کند. در عوض نگاه مثبت و توجه به موفقیت ها، توانمندی ها و مهارت های او، هر چند آنها کوچک و ناچیز باشد، نشان می دهد چقدر برای او احترام قائل هستید.

برای همسرتان دعا کنید

جملاتی مثبت و انرژی بخش به شوهرتان بگویید و هر روز با ایمان خالص برای سلامتی او و موفقیت هایش دعا کنید و اجازه بدهید دعاهای شما را بشنود.

غر نزنید

شوهرتان یک انسان بزرگسال است، با او مثل یک کودک چهار پنج ساله رفتار نکنید. به او فضایی برای تنها بودن بدهید و بگذارید مشکلاتش را خودش به تنهایی حل کند. هرگز به او نگویید چه کار کند و چه کار نکند. سعی نکنید کاری را به جای او انجام دهید، برای او مادری نکنید. او نیاز به همسری با درایت و با محبت دارد، نه مادری دلسوز و نگران.

سپاسگزار باشید

سپاسگزاری را در خود به صورت یک عادت در بیاورید. برای هر کاری که شوهرتان انجام می دهد، خواه بزرگ و خواه کوچک، از او تشکر کنید. هر قدر توقع و انتظار شما از شوهرتان بیشتر باشد، حس احترام و قدرشناسی از کارهای او در شما کمتر خواهد شد.

آرزوهای همسرتان را باور کنید

به آنچه که همسرتان فکر می کند، اهمیت دهید. آرزوهای او را در اولویت قرار دهید و در صورتی که از دست شما بر می آید آنها را محقق کنید. خواه آرزوی او خوردن غذای مورد علاقه اش به هنگام برگشت از محل کار باشد، یا درست کردن یک گلخانه کوچک در خانه. اجازه بدهید شوهرتان در کنار شما بلند فکر کند. به آرزوهای او پر و بال بدهید، حتی اگر خیلی دور از دسترس باشند. بی تفاوتی نسبت به آرزوهای شوهرتان، یا آنها را بچگانه پنداشتن، یعنی به شخص او بی احترامی کردن و این، چیزی نیست که برای زندگی مشترک شما مناسب باشد.

همیشه لبخند بزنید

هر قدر که زیبا باشید، اگر چهره اخمو و افسرده داشته باشید شوهرتان جذب شما نخواهد شد. لبخند چشم ها را جذاب تر و شخص را شیرین تر و خواستنی تر می کند. لبخند زدن حاکی از رضایت خاطر است. لبخندتان را از شوهر خود دریغ نکنید و اجازه بدهید او بداند شما از بودن در کنار او احساس رضایت می کنید. لبخند زدن مسری است و حس شادی و رضایت را در شوهرتان نیز ایجاد کنید.

از مقایسه کردن بپرهیزید

از مقایسه کردن شوهر خود با مردهای دیگر، حتی پدر و برادر خودش بپرهیزید. این رفتار که متاسفانه دامنگیر بعضی زن ها است نه منصفانه و نه احترام آمیز است. مقایسه کردن شوهرتان با مردهای دیگر جز اینکه مشکلات را زیاد و او را خشمگین و دلسرد کند، هیچ نتیجه دیگری ندارد. شوهرتان را برای آنچه هست دوست بدارید و به آنچه دارد، احترام بگذارید.

زمانی را با هم بگذرانید

اینکه همیشه نشان بدهید برای شوهرتان وقت دارید و از با او بودن لذت می برید، نشانگر احترامی است که برای او قائل هستید. عاشق این باشید که در کنار او بنشینید، تا او نیز از بودن با شما لذت ببرد. به او اهمیت بدهید تا خودتان نیز برای او مهم باشید.

به فکر تصحیح همسرتان نباشید

مردها، مانند زنان به جزئیات امور دقت ندارند و به همه چیز کلی می نگرند. بنابراین اگر شوهرتان جزئیات موضوعی را به درستی به یاد نمی آورد. فوری او را تصحیح نکنید. بارها دیده شده وقتی در جمعی، مردی در حال تعریف کردن حادثه یا خاطره ای است، همسرش بارها حرف او را قطع می کند تا جزئیات دقیق تر را بگوید. این کار نوعی رفتار بی ادبانه و غیرقابل تحمل است و احتمال دارد منجر به رفتارهای بحثبرانگیز و جنجالی شود و به راحتی حرمت ها را بشکند.

به سلیقه همسرتان احترام بگذارید

طوری لباس بپوشید. آرایش کنید و میز شام را بچینید که شوهرتان می پسندد. خودخواهی یعنی زیر پا گذاشتن سلیقه و خواسته دیگری خودخواه نباشید. وقتی همسرتان را شاد کنید خودتان نیز از شادی و رضایت او شاد خواهید شد.

به پیشنهادات همسرتان اعتنا کنید

نظر و پیشنهاد شوهرتان را پشت گوش نیندازید. یا با سهل انگاری از آن نگذرید. به ویژه وقتی با او در مورد مشکلی مشورت می کنید و او پیشنهادی ارائه می دهد، پیشنهادات او را دنبال کنید و در صورتی که به نتیجه رسیدید، حتماً به خاطر راهکار خوبی که جلوی پای شما گذاشته، از او تشکر کنید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار