|
|
کدخبر: ۲۸۷۱

همزمان با تنفیذ رئیس جمهور صورت گرفت

سناتورهای آمریکایی همزمان با مراسم تنفیذ حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری جدید ایران با ارسال نامه‌ای به اوباما برای تشدید تحریم‌های ایران به استقبال روحانی رفتند.

به گزارشامیدنیوز، فارس به نقل از آسوشیتدپرس، همزمان با مراسم تنفیذ حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری جدید ایران، سناتورهای آمریکایی با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران شدند.

بر اساس این گزارش، ۷۶ سناتور آمریکایی در نامه‌ای از باراک اوباما رئیس جمهور این کشور درخواست کردند تا زمانی که ایران برنامه هسته‌ای خود را کاهش نداده است، تحریم‌ها علیه تهران را تشدید کند.

همچنین این سناتورهای آمریکایی، اوباما را به در نظر گرفتن گزینه نظامی هم‌زمان با باز نگاه داشتن کانال‌های دیپلماتیک ترغیب کردند.

این درحالی است که مجلس نمایندگان آمریکا، چهارشنبه گذشته، طرح تشدید تحریم‌های ایران را در بخش‌های نفت، معدن و صنایع زیرساختی با اکثریت آرا تصویب کرد.

این طرح با هدف کاهش صادرات نفت ایران به میزان یک میلیون بشکه در روز در مدت یک سال و نهایتا توقف فروش آن در سراسر جهان تا سال ۲۰۱۵ میلادی تصویب شده است، البته اجرایی شدن این طرح به تایید سنای آمریکا و امضای رئیس‌جمهور این کشور بستگی دارد.

در عین حال، گروهی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا معتقدند که این طرح جدید، موقعیت دیپلماسی جدید کاخ سفید در قبال ایران پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور بعدی ایران را به خطر می‌اندازد

در این نامه در تناقضی آشکار آمده است، ما متعقدیم تا زمانی‌که کاهش چشمگیری در فعالیت‌های هسته‌ای ایران صورت نگیرد، درحالی‌که راه‌حل‌های دیپلماتیک درنظر گرفته می‌شود، باید تحریم‌ها علیه تهران تشدید شود و همزمان گزینه‌ نظامی تقویت گردد.

در ادامه سناتورهای آمریکایی تهدید کرده‌اند ایران نیاز دارد تا متوجه شود زمان برای حل مسائل از راه دیپلماسی در حال به پایان رسیدن است.

آمریکا همواره مدعی است که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای است درحالی‌که ایران قویا این اتهام را تکذیب می‌کند و اصرار دارد که برنامه هسته‌ای آن برای مقاصد صلح‌آمیز دنبال می‌شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار