|
|
کدخبر: ۳۰۱۹۲

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: روز عید غدیر بهترین روزها است و عیدی افضل تر از این عید نداریم و شیعه باید روز عید غدیر را خیلی اهمیت بدهد، بلکه هفته غدیر و هفتۀ ولایت داشته باشد.

به گزارشامیدبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی مظاهری، آیت الله حسین مظاهری در پاسخ به سئوالی درباره حلول عید سعید غدیر خم پیرامون کم و کیف اعمال این روز مبارک اظهار کرد: روز عید غدیر باید جشن ها و دید و بازدیدها عالی باشد، البته باید در ضمن آنها گناه نباشد که امیرالمؤمنین «سلام الله علیه» را ناراحت کند، بلکه باید مداح ها مدح بخوانند و اهل منبر منقبت اهل بیت «علیهم السلام» به ویژه امیرالمؤمنین «علیه سلام» را بگویند و البته باید اغراق نباشد و بهانه دست مخالفان داده نشود.

رئیس حوزه علمیه اصفهان در ادامه افزود: همچنین افراد متمکّن، دیگران را اطعام کنند و نهار و شام بدهند، البته بدون اسراف و تبذیر و بهتر از آن، کمک به مستمندان است که باید در این روز بزرگ زیاد باشد، چنانکه همه باید سعی کنند با نماز، دعا و توسل و اعمال نیک، شباهتی به امیر المؤمنین «سلام الله علیه» داشته باشند.

مرجع عالی قدر جهان تشیع ادامه داد: آنچه مهم تر از همۀ این ها است، اینکه همه باید گناه نداشته باشند، چه در خانه و خلوت و چه در بیرون از خانه زیرا امیرالمؤمنین «سلام الله علیه» فرموده اند: «عید روزی است که در آن روز گناه نباشد».

آیت الله مظاهری در پایان خاطرنشان ساخت: عمل به اعمال و مستحبات عید غدیر که مرحوم محدثقمی «ره» در مفاتیح الجنان به صورت مفصّل نقل کرده است نیز در این روز سفارش می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار