|
|
کدخبر: ۳۰۸۳۷

بیش از ۱۰۰ میلیارد سهم و حق تقدم از ابتدای سال جاری در بورس اوراق بهادار تهران داد و ستد شد و بازده بازار سرمایه به ۹۲ درصد رسید.

به گزارشامیدبه نقل از مهر، در هفته منتهی به اول آبان ماه سال جاری سه میلیارد و ۹۲۷ میلیون سهم به ارزش ۲۲ هزار و ۲۸۴ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد و به این ترتیب در ۱۴۳ روز کاری،بورساوراق بهادار بازدهی ۹۲ درصدی را نصیب فعالان این بازار کرد.

بر پایه این گزارش، در هفته منتهی به اول آبان امسال ۱۵۴ هزار و ۳۲۲ خریدار در ۴۳۹ هزار و ۲۲۶ دفعه به داد و ستد پرداختند، این در حالی است که در هفته یاد شده، همه سهام یادش شده به صورت خرد و بلوک خریداری شده است.

نگاهی به جزئیاتمعاملاتنشان می دهد که حجم معاملات این هفته در قیاس با مدت مشابه قبل ۶.۳ درصد و ارزش معاملات ۳.۳ درصد کاهش داشته است. اما دفعات معاملات ۱۱.۷ درصد و تعداد خریداران ۱۳.۷ درصد کاهش یافته است.

همچنین از ابتدای امسال، ۱۰۰ میلیارد و ۴۹۷ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۵۶۴ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال دادوستد شده است. در این مدت، تعداد دو میلیون و ۷۴۰ هزار و ۸۶۶ سرمایه گذار در ۷ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۵۰۷ دفعه این تعداد سهام را خریداری کرده اند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار در هفته ای که گذشت با رشد ۰.۳۶ درصدی به ۷۳ هزار و ۳۰ واحد رسید. بر این اساس، شاخص کل از ابتدای سال تا پایان هفته منتهی به اول آبان ۳۴ هزار و ۹۹۰ واحد رشد کرد تا بازدهی ۹۲ درصدی را نصیب سرمایه گذاران کند.

از سویی، شاخص قیمت و سود نقدی هم عدد ۲۹۷ هزار و ۱۲۹ واحد را برای خود ثبت کرد. شاخص شناور آزاد نیز به عدد ۸۳ هزار و ۵۰۸ واحد رسید و در عین حال شاخص صنعت در آخر هفته بر روی عدد ۶۲ هزار و ۶۳۰ واحد ایستاد که در قیاس با مدت مشابه قبل ۰.۰۵ درصد کاهش را نشان می داد.

در هفته منتهی به اول آبان ۱۳۰ هزار و ۴۲۰ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار معامله شد. از سوی دیگر، تعداد یک قرارداد آتی سهام به ارزش ۰.۲۶۸ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد. از ابتدای سال، ۸۹ قرداد آتی به ارزش ۲.۷۴ میلیارد ریال در بورس معامله شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار