|
|
کدخبر: ۳۲۶۳

همه ۲۵ هزار داوطلب ورود به دانشگاهی، در آزمون ورودی این دانشگاه مردود شدند.

به گزارشامیدبه نقل از العالم، مسئولان دانشگاه لیبریا در شهر مونرویا پایتخت این کشور، دیروز(سه شنبه) اعلام کردند: هیچ یک از دانش آموزان داوطلب ورود به دانشگاه که ۲۵ هزار نفر بودند، نتوانستند بیش از نیمی از نمرات را کسب کنند، در حالی که شرط ورود به دانشگاه لیبریا کسب حداقل ۷۰ درصد نمرات آزمون است.

لی ووکی یکی از دانش آموزان داوطلب ورود به دانشگاه لیبریا گفت: برای من خنده دار به نظر می رسد که ۲۵ هزار نفر در آزمون شرکت کنند، اما حتی یکی از آنها نتواند نمره قبولی را بگیرد.

برخی از این دانش آموزان داوطلب عقیده دارند که نتایج این آزمون دستکاری شده و در آن تغییراتی صورت گرفته است.

الین جانسون سرلیو رئیس رئیس جمهوری لیبریا پیش از این گفته بود که نظام آموزشی در کشورش با بی نظمی و هرج و مرج روبروست.

لیبِریا کشوری است کوچک در غرب آفریقا که پایتخت آن مانروویا است. این کشور در حاشیه شمالی خلیج گینه در غرب آفریقا قرار گرفته‌است.

کشور لیبریا در سال ۱۸۴۷ توسط بردگان آزادشده‌ای که از آمریکا به قاره آفریقا بازگشته بودند بنیاد شده و یکی از قدیمی‌ترین جمهوری‌های قاره آفریقا است. این کشور از دهه ۱۹۹۰ به دلیل جنگ‌های طولانی داخلی و نیز نقشی که در جنگ سیرالئون داشت، کشوری شناخته شده‌است.

لیبریا دارای حدود ۳.۵ میلیون جمعیت است. زبان رسمی این کشور انگلیسی است که به همراه ۲۹ زبان محلی آفریقایی دیگر در این کشور تکلم می‌شود.

با وجود آرامشی که از یک دهه پیش بر لیبریا حکمفرماست، نظام آموزشی این کشور از تبعات جنگ داخلی ۱۴ ساله در امان نمانده است، به گونه ای که بسیاری از نیروهای خبره از جمله معلمان مجبور به ترک این کشور شده اند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار