|
|
کدخبر: ۳۳۳۵

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از رسالت‌های وزارتخانه تقویت فرهنگ اسلامی و ارزش‌های دینی است که باید در نام این وزارتخانه متبلور باشد و طبیعتاً کلمه «ارشاد اسلامی» این تبلور را دارد و این گونه پیشنهادها قابل قبول نیست.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، علی جنتی پس از جلسه تودیع و معارفه رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران، درباره سخنانس که گفته بود «هنرمندان ما را در گروه و طیف خودشان مصادره به مطلوب نکنند» گفت: بالاخره بعضی اعلام می‌کنند که ما به نظرات فلانی نزدیکتریم یا برای برخی تسویه حساب‌ها با رقبای خودشان می‌گویند که دیگران با سیاست‌های وزارت فاصله دارند؛ ما خواستیم بگوییم که سیاست وزارت با همه یکسان خواهد بود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی، افزود: سالن و مراکز فرهنگی هنری داریم که نیمه تمام است اولویت اول ما این است که اینها را تکمیل کنیم و بعد به میزان اعتباری که از دولت دریافت شود بیشتر ما باید به زیرساخت‌ها توجه کنیم.

جنتی ادامه داد: اگر بتوانیم حمایت بخش خصوصی را دریافت کنیم که در این زمینه سرمایه‌گذاری کند مفید است و حتی باید کاری بکینم که ساخت سالن سینما سودآور باشد سرمایه‌گذاران خارجی در این زمینه اقدام کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاداتی مبنی بر تغیبر نام «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» به «وزارت فرهنگ و هنر»، گفت: پیشنهاد دادن آزاد است و هر کسی می‌تواند پیشنهاد بدهد اما این اسمی که الان بر این وزارتخانه نهاده شده قانونی است.

وی افززود: صرف‌نظر از قانون یکی از رسالت‌های وزارتخانه تقویت فرهنگ اسلامی و تقویت ارزش‌های دینی و اسلامی است که باید در نام این وزارتخانه متبلور باشد و طبیعتاً کلمه «ارشاد اسلامی» این تبلور را دارد و این پیشنهاد محترم است اما قابل قبول نیست.

جنتی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ممیزی کتاب، گفت: من هیچگاه نگفتم ممیزی را می‌خواهیم برداریم آن وقتی که بحثبود این بود که ممیزی قبل از نشر را به بعد از نشر منتقل کینم و این بحثکه مطرح شد نظرهای مختلفی از سوی ناشران و نویسندگان صورت گرفت که برای ما بسیار مفید بود.

وی افزود: آنچه که من بر آنها تأکید دارم این است که قانون را باید صد درصد اجرا بکنیم؛ این حق حاکمیتی وزارت فرهنگ است که ممیزی داشته باشد اما ما باید نهایت تسهیلات را ایجاد کنیم که وقتی کتابی برای مجوز به وزارت ارشاد می‌آید حداکثر صرف یک ماه مجوز بگیرد.

وزیر ارشاد همچنین درباره شایعاتی مبنی بر حذف پروانه ساخت در سینما و ممیزی‌ها در این حوزه، گفت: نمی‌شود پروانه‌ها را حذف کردند؛ تغییرات ممکن است رخ دهد و اولویت ماست که درخواست‌ها را بررسی کنیم و تکلیف‌شان را معلوم کنیم؛ یا در این دولت هم رد می‌شود یا اینکه ممکن با اصلاحات اجرا می‌شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار