|
|
کدخبر: ۳۶۹۰۵

آیت الله عبدالله جوادی آملی، شهادت ۱۴ نفر از مرزداران شرق کشور را تسلیت گفت و افزود: شهادت این افراد موجب ناراحتی شد، جنگ نداریم، ولی دفتر شهادت نیروی انتظامی به واسطه مقابله با اشرار و قاچاقچیان هنوز باز است.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، این مرجع تقلید در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی افزود: خیلی باید دقیق باشیم و باید تا آنجا که ممکن است کمتر شهید بدهیم و راه آن مرزشناسی و مرزبانی است.

وی با تاکید بر این که «نیروی انتظامی باید بسیار هوشیار و دقیق باشد» تصریح کرد: درست است که نیروهای انتظامی جان بر کف برای پاسداری از کشور حاضرند از جان خود بگذرند ولی باید تا آنجا که امکان دارد کمتر شهید بدهیم و این راهش تنها مرزشناسی و مرزبندی است.

این استاد عالی حوزه علمیه قم، با بیان این که «ما به لطف الهی در منطقه امن هستیم» استفاده از سربازان بومی آشنا به منطقه عملیاتی را از راه های کاهش تلفات در حوادثمشابه با حادثه سراوان دانست.

آیت الله جوادی آملی در سخنانی شیطان را تنها دشمن حقیقی و مشترک همه انسان ها برشمرد و گفت: مشکل همه ما این است که ما یک دشمن قسم خورده داریم به نام شیطان که لحظه ای ما را رها نمی کند و آن دشمن حقیقی و مشترک همه انسان هاست و شیطان تنها دشمنی است که هرگز نمی شود با او صلح کرد و این دشمن تا آبروی انسان را نریزد دست بردار نیست.

این مرجع تقلید ادامه داد: بر خلاف مسائل علمی که تکرار آن برای انسان ملال آور و خسته کننده است ما همواره نیازمند نصیحت های اخلاقی و دینی هستیم چرا که شیطان همواره به سراغ ما می آید و هر لحظه ما در معرض وسوسه های او هستیم.

وی در بیان مفهوم حقیقی بصیرت گفت: بصیرت در واقع درک اهمیت حقیقی آبرو و تهدید هر لحظه آن توسط شیطان است.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: طرح های بصیرت افزایی نیروی انتظامی باید مستمر و دائمی باشد چرا که اگر کسی به سبب بی بصیرتی مصلوب الحیثیه شد تاریخ مصرفش می گذرد و باید هر روز و شب این مطلب به نیروهای انتظامی یادآوری شود.

وی در خصوص برخورد نیروی انتظامی با افراد بدحجاب اظهار کرد: نیروی انتظامی باید از جنبه نصیحت و با حفظ موازین اخلاقی و نه آمرانه حفظ حجاب را به افراد بدحجاب متذکر شود که در این صورت به وظیفه خود به درستی عمل کرده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار