|
|
کدخبر: ۳۷۵۹

سخنگوی دولت از تصمیم برای بازگشت ساعات کاری کارکنان دولت به روال قبل خبر داد.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران به تشریح مصوبات امروز هیات وزیران پرداخت و اظهار کرد: انتخاب دو استاندار استان‌های زنجان و خراسان شمالی از مصوبات امروز هیات وزیران بود و طی آن جمشید انصاری به عنوان استاندار زنجان و سیدعلی‌اکبر پرویزی به عنوان استاندار خراسان شمالی استانداریشان به تصویب هیات محترم وزیران رسید.

وی در ادامه بحثبهره‌وری عوامل تولید از جمله ساعات کار را از دیگر موارد مورد توجه در جلسه امروز هیات وزیران خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به تقلیل رشد اقتصادی به یک دهم درصد و همچنین با توجه به این‌که با محدودیت منابع در سرمایه‌گذاری مواجه هستیم، انتظار داریم که به طرق مختلف بهره‌وری از جمله بهره‌وری نیروی انسانی افزایش پیدا کند. در همین راستا ضمن این‌که ما مطالعه می‌کنیم به چه ترتیب می‌شود این انگیزش را افزایش داد، متاسفانه با یک واقعیت در ماه‌های گذشته مواجه بودیم و آن این‌که تعداد ساعات کار کارکنان دولت بر اساس مصوبه صریحی که در ماده ۸۷ قانون خدمات کشوری وجود دارد، باید ۴۴ ساعت باشد، اما عملا کمتر از ۴۴ ساعت است.

نوبخت گفت: با محاسباتی که ما انجام داده‌ایم، همچنین گزارش‌هایی که از دستگاه‌های مختلف دریافت کرده‌ایم به این نتیجه رسیدیم که این ساعات کمتر از ۴۴ ساعت است و با توجه به این‌که در آذر ماه و تیر ماه ۸۹ به علت وضعیت آب و هوا یک ساعت از کار کارکنان کمتر شده بود، ولی بعد از این‌که اوضاع اقلیمی به حالت عادی برگشت، تعداد ساعات به حالت اولیه باز نگشت و از آنجا که دولت خود را موظف به اجرای قانون می‌داند بخشنامه‌ای از سوی معاونت توسعه و سرمایه نیروی انسانی ابلاغ شد که طی آن تعداد ساعات کاری بر اساس قانون مورد توجه قرار بگیرد و ما به قانون برگردیم.

سخنگوی دولت گفت: امیدواریم همه دستگاه‌ها بحثبازگشت به قانون را مدنظر قرار دهند.

خبرنگار دیگری در مورد احیای سازمان برنامه و بودجه از نوبخت پرسید که وی در این باره گفت: توجه دارید که ادغام دو معاونت نظارت راهبردی، همچنین توسعه مدیریت انسانی جزو برنامه‌های اعلام شده دولت بود و مجلس نیز با این موضوع موافقت کرد و کلیات طرح آن در کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسید. کارگروهی از مجلس و دولت نیز با این موضوع موافقت کردند. با شروع کار مجلس بعد از تعطیلات تابستانی این موضوع جزو اولین دستورات در مجلس خواهد بود و ان‌شاءالله ما بتوانیم این سازمان را تشکیل دهیم.

نوبخت همچنین گفت: در همین راستا و با تاسیس این سازمان و تخصیص بهینه منابع به جای اینکه سلیقه‌ای عمل شود بر اساس نظرات کارشناسی عمل خواهد شد.

خبرنگار دیگری با توجه به تشکیل کارگروهی مبنی بر پیگیری حقوق ملت ایران و نقش آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد از نوبخت پرسید که وی در این باره گفت: ‌ از آنجا که وزارت خارجه در این باره ماموریت دارد، تقسیم کار مربوط در این حوزه از طریق سخنگوی این وزارتخانه اعلام می‌شود.

خبرنگار دیگری با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و استفاده از تعبیر نرمش قهرمانانه در مذاکرات پرسید رویکرد دولت در مذاکرات دیپلماتیک به چه صورت خواهد بود که نوبخت در این باره پاسخ داد: دکتر روحانی در مذاکراتی که خواهند داشت همچنین وزارت خارجه نیز در همین راستا به نحو مقتضی همین منویات مقام معظم رهبری را که بحثبسیار سنجیده‌ای است را لحاظ می‌کند.

همان خبرنگار پرسید آیا تاکنون این رویکرد وجود نداشته است که نوبخت پاسخ داد: اگر هر جایی که اینطور نبوده مقام معظم رهبری تذکرات لازم را داده‌اند. آن زمان که دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با مسئولیت آقای روحانی اداره می‌شد، چه در خلال مدیریت و چه در پایان مدیریت ایشان، مقام معظم رهبری بر این نکته اشاره داشتند که این حوزه با تدبیر مدیریت می‌شده است.

وی همچنین گفت: قطعا با توجه به صراحت مقام معظم رهبری در این بحث، این موضوع از سوی مجریان دولت به صورت قوی مورد ملاحظه قرار می‌گیرد.

خبرنگار دیگری پرسید در کدام وزارتخانه‌ها بحثارتقای سلامت اداری مدنظر قرار می‌گیرد که وی گفت: معاونت نظارت و راهبردی رییس‌جمهور، همچنین وزارت دادگستری، وزارت امور اقتصاد و دارایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در این بحثفعالیت خواهند داشت و اطلاع‌رسانی‌های خود را به نحو شایسته انجام می‌دهند.

نوبخت در ادامه گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که در جریان سفر به نیویورک به چه میزان به مذاکرات اقتصادی توجه می‌شود و بخش خصوصی نیز اعتراضی داشت که در اولین سفر خارجی رییس جمهور نمایندگانی از بخش خصوصی همراه‌شان نبودند و آیا در سفر به نیویورک این اتفاق خواهد افتاد یا نه؟ گفت: آنچه که عرض کردم رویکرد عمومی دولت این است که در گفت‌وگوها و مذاکرات با کشورهای دیگر در کنار توجه به مسائل سیاسی مسائل اقتصادی نیز مورد توجه قرار بگیرد و رییس جمهور در این مورد تاکید دارند. در مورد سوال آخر نیز یعنی سفر رییس جمهور به نیویورک قرار است اطلاع‌رسانی ویژه ای شود، در آنجا توضیحات داده خواهد شد.

وی همچنین در مورد زمان معرفی سه وزیر برای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات و ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی نیز گفت: هنوز زمان دقیقی برای این کار مشخص نشده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار