|
|
کدخبر: ۳۷۸۸۰

آستان مقدس حرم علی ابن موسی الرضا(ع) با فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت حضرت اباعبدالله(ع) ویژه برنامه هایی را متناسب با این ایام در نظر گرفته است تا برای فراهم آوردن فضای سوگواری برای زائران حضرت فراهم سازد.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، آستان مقدس حرم علی ابن موسی الرضا(ع) با فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت حضرت اباعبدالله(ع) ویژه برنامه هایی را متناسب با این ایام در نظر گرفته است تا برای فراهم آوردن فضای سوگواری برای زائران حضرت فراهم سازد.

در آستانه فرا رسیدن محرم الحرام و ایام عزاداری سیدالشهدا(ع)، پرچم های متبرک آستان قدس رضوی طی آئینی با حضور آیت الله طبسی، تولیت آستان قدس رضوی به هیئات مذهبی اهدا می شود. در این مراسم پرچم متبرک آستان قدس رضوی طی آئینی به هیئات مذهبی سراسر ایران اسلامی اهدا می شود.

همچنین در آخرین روز ماه ذی الحجه پرچم گنبد و پوشش ضریح حرم مطهر رضوی طی مراسمی خاص با حضور خادمان بارگاه امام رضا(ع) و قرائت صلوات خاصه و مرثیه سرایی و عزاداری تعویض خواهد شد. مراسم تعویض پرچم گنبد حرم مطهر امام رضا(ع) چندین بار در سال انجام می شود که به صورت رسمی سه مرتبه در آغاز ماه محرم، ماه ربیع الاول و میلاد امام رضا(ع) صورت می گیرد.

مراسم سنتی «صلات» روز اول ماه محرم الحرام با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی برگزار می شود. این مراسم هرساله به عنوان اعلام عزای سالار شهیدان در حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) برقرار است. بر اساس سنت هر ساله، صبح نخستین روز از ماه محرم، خادمان حرم مطهر رضوی در رواق دارالحکمه جمع شده و پس از تلاوت قرآن کریم و مرثیه سرایی، به سوی گلدسته های حرم ملکوتی امام هشتم(ع) حرکت می کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار