|
|
کدخبر: ۳۷۹۳

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تلاش داریم تا در موسم عمره سال آینده ظرفیت‌های اعزام را افزایش دهیم و سال آینده بتوانیم حداقل ۷۵۰ هزار زائر ایرانی را به عمره اعزام کنیم.

به گزارشامید- سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت پیش از عزیمت به مدینه منوره در فرودگاه مهر‌آباد و در جمع خبرنگاران گفت: فردا شب اولین گروه از زائران ایرانی از مدینه منوره وارد مکه مکرمه می‌شوند و هجدهم مهر‌ماه آخرین پرواز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از مهمترین اقداماتی که امسال موفق به انجام آن شدیم بازگشت ۲ میلیون تومان به حساب زائران تمتع امسال بود که یکی از مهمترین دغدغه‌های نماینده ولی فقیه در بعثه مقام معظم رهبری بود و توانستیم آن را محقق کنیم.

اوحدی ادامه داد: سفر حج یک سفر طولانی است، خادمین ما تلاش دارند که با فراهم آمدن ظرفیت‌های ممکن برای استفاده بیشتر از این ظرفیت معنوی زائران بتوانند به بهترین شکل ممکن مناسک حج خود را انجام دهند.

اوحدی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از ارز حج و عمره سال آینده با تفاهماتی که با بانک مرکزی انجام شده است تأمین شد می‌توانیم اظهار امیدواری کنیم که قرارداد حج و عمره سال بعد را در موسم حج امسال منعقد می‌کنیم و بر این اساس می‌توانیم شاهد افزایش سهمیه عمره در سال آینده نیز باشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: ما تلاش داریم برای سال آینده بتوانیم ۵۰ درصد به ظرفیت اعزام به عمره اضافه کنیم چرا که در سال قبل ۴۹۰ هزار نفر عازم سرزمین وحی شدند و تلاش می‌کنیم که برای سال آینده حداقل ۷۵۰ هزار زائر ایرانی را اعزام کنیم.

وی در خصوص حضور رئیس‌جمهور در مراسم حج امسال گفت: حضور وی در مراسم حج امسال باید از طرف دفتر وی اعلام شود که تاکنون هیچ خبری مبنی بر اعزام رئیس‌جمهور به مراسم حج داده نشده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار