|
|
کدخبر: ۴۴۰۷۸

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: درآمد هدفمندی یارانه ها در طول سال ۲۸ هزار میلیارد تومان است در صورتی که جمع پرداخت های نقدی به ۴۲ هزار میلیارد تومان می رسد.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، جعفر قادری در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللیبرقایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق قانون اخذ ۳۰ ریالی عوارض از مشترکان برق شهری اجرایی شده است و این اقدام در راستای حذف حداقل بخشی از باری بود که بر دوش شرکت های توزیع قرار داشت که باید در توسعه شبکه روستایی و همچنین توسعه انرژی های نو صرف شود.

وی افزود: افزایش تولید برق و توسعه استفاده از انرژی برق راهکاری موثر در کاهش استفاده از سوخت فسیلی است، هم اکنون تعداد زیادی چاه‌ کشاورزی در کشور وجود دارد که از سوخت گازوئیل استفاده می کنند، در صورتی که این چاه ها برقی شود به میزان زیادی سوخت صرفه جویی خواهد شد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید قید و بندها از پیش پای تولیدکنندگان برداشته شود گفت: اگر دولت کمکی به این بخش نمی‌کند، حداقل مشکلی نیز برای آن ایجاد نکند.

وی ادامه داد: در مجلس نیز با همکاری دولت برای شناسایی و رفع ضعف های قانونی که برای تولیدکنندگان دست و پاگیر شده اقدام خواهیم کرد.

قادری تصریح کرد: توسعه صادرات و دستیابی به بازارهای برق منطقه نه تنها از نظر اقتصادی مهم است بلکه از نظر امنیتی نیز برای کشور حائز اهمیت است.

وی افزود: حتی تولید گاز به برق و صادرات برق تولید شده از این طریق ارزش افزوده بیشتری نسبت به صادرات گاز برای کشور دارد.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی، یکی دو سال آینده تولید گاز در کشور افزایش می‌یابد و می‌توان این گاز را تبدیل به برق کرده و وارد بازارهای منطقه کرد که این اقدام زمینه توسعه پایدار کشور را فراهم می کند.

قادری با بیان اینکه مجلس از توسعه فعالیت های بخش خصوصی در تمامی زمینه های اقتصادی حمایت می کند، گفت: سال گذشته در مجلس پیشنهاد شد به همان نسبت که بخش خصوصی از تولید سهم دارد در صادرات نیز سهیم باشد تا انگیزه فعالیت در این صنعت برای این بخش بیشتر شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به برنامه‌های تولید همزمان آب و برق توجه شود، گفت: با توجه به محدودیت منابع آب در کشور می‌توان با توسعه تولیدهای همزمان آب و برق هم از منابع آبی در مناطق ساحلی استفاده کرد و هم از مزایای حمل و نقل ارزان دریایی بهره برد.

قادری در پاسخ به اینکه آیا تأمین منابع مالی هدفمندی از منابع وزارتخانه ها قانونی است، گفت: این رویه اصلا قانونی و توجیه پذیر نیست اما در دولت گذشته این رویه آغاز شده و در دولت فعلی نیز در حال انجام است.

وی افزود: درآمد هدفمندی یارانه ها در طول سال ۲۸ هزار میلیارد تومان است در صورتی که جمع پرداخت های نقدی به ۴۲ هزار میلیارد تومان می رسد. دولت و مجلس باید این میزان کسری را در بودجه سنواتی کشور ببینند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار