|
|
کدخبر: ۴۷۲۶۷

وزیر نیرو با بیان اینکه افزایش قیمت آب و برق محتمل است، گفت: میزان مبالغی که از مردم بابت قیمت آب و برق دریافت می‌شود تقریباً یک سوم هزینه‌هایی است که وزارت نیرو دریافت می‌کند.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، حمید چیت‌چیان در حاشیه مراسم ملاقات وزیر نیروی ایران با وزیر برق عراق در جمع خبرنگاران افزود: احتمال افزایش قیمت آب و برق محتمل است، چرا که میزان مبالغی که از مردم بابت قیمت آب و برق دریافت می‌شود، تقریباً یک سوم هزینه‌هایی است که ما انجام می‌دهیم چون می‌دانید که هیچ مؤسسه اقتصادی با دریافت یک سوم هزینه‌ها قادر به ادامه کار نخواهند بود.

چیت‌چیان ادامه داد: این موضوع را یا باید در بودجه پیش‌بینی کنند و بهوزارت نیروپرداخت کنند و یا اگر پرداخت نشود این موجب کاهش میزان خدمات‌رسانی وزارت نیرو می‌شود.

وزیر نیرو تأکید کرد: خوشبختانه در قانون بودجه امسال مجلس پیش‌بینی‌هایی کرده و اجازه‌ای به دولت داده است که یک مقدار تعرفه‌های آب و برق در سال جاری اصلاح شود که این تاکنون اجرا نشده است.

چیت‌چیان ادامه داد: این موضوع در سطح دولت در دست بررسی است و اگر دولت به نتیجه برسد ما این موضوع را اطلاع‌رسانی کامل و جامع خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: احتمال افزایش قیمت آب و برق وجود دارد که بستگی به این دارد که بررسی‌های لازم در دولت انجام شود و دولت به نتیجه برسد.

وی در پاسخ به این سؤال که گفته می شود افزایش قیمت آب و برق از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است گفت: بنده تاکنون از این ابلاغیه خبری ندارم و ممکن است اقدامی کرده باشند که بنده مطلع نباشم.

وزیر نیرو در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه آیا ایران با درخواست عراق برای افزایش صادرات برق به این کشور موافقت کرده اظهار داشت: در حال حاضر ایران هزار مگاوات برق به عراق صادر می‌کند که به تازگی عراق درخواست کرده است که این میزان به ۱۵۰۰ مگاوات افزایش یابد.

وی ادامه داد: عراق اعلام آمادگی کرده است که بدهی‌های خود را تا آخر از بابت صادرات برق پرداخت کند.

چیت‌چیان در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود ۱۰ هزار مگاوات انرژی حبس شده در نیروگاه‌ها داریم گفت: فقط در یکی از نیروگاه‌های کشور حبس انرژی داریم که در حال اجرای پروژه خط انتقال آن هستیم که اگر این خط انتقال تمام شد مشکل حل می‌شود.

به گفته وی، این نیروگاه، نیروگاه پره‌سر گیلان است که مشکل حبس انرژی دارد.

وزیر نیرو در پاسخ به این سؤال که ظاهراً آقای ثروتی نماینده مجلس از برخی وزرا به خصوص شما از بابت واگذاری نیروگاه‌ها گله‌مند است و می‌گوید وزیر نیرو و وزیر نفت مخالف خصوصی‌سازی هستند، گفت: این موضوع را از خود ایشان بپرسید اما ما مخالف خصوصی‌سازی نیستیم.

وی ادامه داد: وزارت نیرو در امر خصوصی‌سازی پیشرو است و هیچ کدام از مؤسسات دولتی به اندازه وزارت نیرو در خصوصی‌سازی جدی نبوده است و ما بیش از این هم در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار