|
|
کدخبر: ۴۷۹۷۵

جانشین فرمانده انتظامی با بیان اینکه ولایت پذیری مهمترین اصل در حکومت اسلامی است، گفت: مهمترین پیام عاشورا درس گرفتن از ولایت‌پذیری اصحاب سیدالشهدا(ع) از امامشان بود که باعثجاویدان ماندن عاشورا در تاریخ شد.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، سردار احمدرضا رادان در جمع عزاداران حسینه اعظم زنجان، با اشاره به درس‌هایی که می‌توان از واقعه عاشورا گرفت، اظهار کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) هیچگونه ملیتی نمی‌شناسد بلکه سید الشهدا(ع) متعلق به انسانیت و آزادمردی است.

وی در ادامه به همایش عزاداران حسینی در زنجان اشاره کرد و گفت: همایش ۵۰۰ هزار نفری که امروز در زنجان برگزار شد، با این شور توام با شعور می‌تواند دنیا را تکان دهد، زیرا بیعت دوباره شیعیان با رهبر و پیشوای امت اسلامی را نشان می‌دهد.

به گفته جانشین فرمانده ناجا، اگر بتوانیم درس‌هایعاشورارا در زندگی خود بکار گیریم از آسیب‌هایی که یزیدیان تاریخ در دوران‌های مختلف بر پیکره اسلام وارد کرده‌اند جلوگیری خواهیم کرد که یکی از اصل‌ها، اصل ولایت پذیری در حکومت اسلامی است که یکی از ارکان‌های مهم در مکتب اسلام به شمار می‌آید.

رادان در خاتمه خاطرنشان کرد: با عبرت از درس‌های تاریخی به خصوص واقعه عاشورا می‌توانیم تبیینی روشن از حکومت سید الشهدا(ع) و حکومت مهدی موعود(عج) داشته باشیم که ان‌شاءالله با ایمان و اراده راستین این اصل محقق شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار