|
|
کدخبر: ۴۹۵

رئیس شورای عالی استانهای کشور گفت: شورای استان‌ها باید هدایتگر شورای اسلامی شهر و روستا باشند تا دیگر شاهد انحلال هیچ شورایی در کشور نباشیم.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، مهدی چمران در هجدهمین اجلاس ادواری روسای شورای اسلامی استانهای کشور ضمن اعلام مطلب فوق افزود: شورای استانها باید در پیدا کردن جایگاه واقعی خود تلاش کنند و با برنامه‌ریزی و نظارت به بهبود عملکرد شورای‌های شهر و روستا کمک کنند.

وی ادامه داد: شورای استان به عنوان جایگاه بالادستی شورای شهرمی‌تواند بر مصوبات آنها ایراد گرفته و مواقع لزوم آن را ابطال کند.

رئیس شورای عالی استانهای کشور افزود: شوراها هنوز جایگاه اصلی خود را طبق آنچه که در قانون اساسی و فرمان امام خمینی(ره) آمده بود پیدا نکردند و با توجه به اینکه شوراها از ارکان تصمیم‌گیری در سطح کل کشور هستند باید در این زمینه بازنگری شود.

چمران تصریح کرد: باید در گزینش و تعیین صلاحیت اعضای شوراها با سخت‌گیری بیشتری عمل کنیم تا از ورود افراد غیرمتخصص جلوگیری شود. ضمن اینکه شورا باید از تمام تخصص‌ها اعم از پزشک، مهندس، ورزشکار و هنرمند بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در شهرها هنوز درآمد پایداری نداریم و عموم شهرداری‌ها از لحاظ مالی فشل هستند با این وجود و در این شرایط مالی و روانی شوراها موفق عمل کرده و توانستند چهره شهرها را عوض کنند.

رئیس شورای عالی استانهای کشور با اشاره به نقش مشورت در بهبود پیشرفت امور خاطرنشان کرد: مشورت یعنی فکر و کار جمعی، سفارش خداوند متعال به پیامبر برای مشاوره در کارها نشان می‌دهد که ما نیز باید از این رفتار الگو بگیریم و خصوصا در مقام مدیریت تصور نکنیم که عقل کل هستیم و در همه امور با افراد متخصص و آگاه و مردم مشورت کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار