|
|
کدخبر: ۵۰۲۵۱

در هفته منتهی به ۱۷ آبان کالاهای گروه لبنیات یک درصد، تخم مرغ ۰.۷ درصد، برنج ۰.۲ درصد، حبوب ۰.۳ درصد، میوه‌های تازه ۳.۶ درصد، گوشت مرغ ۳.۹ درصد و چای ۰.۲ درصد نسبت به هفته مشابه ماه قبل ارزانی را تجربه کرده‌اند.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم،بانک مرکزیمتوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران را طی هفته منتهی به ۱۷ آبان سال جاری منتشر کرد که نگاهی به این آمار طی هفته مورد بررسی بیانگر ارزانی تعدادی از کالاهای اساسی نسبت به ماه قبل و گرانی تعدادی دیگر در همین تاریخ است.

در هفته منتهی به ۱۷ آبان کالاهای گروه لبنیات یک درصد، تخم مرغ ۰.۷ درصد، برنج ۰.۲ درصد، حبوب ۰.۳ درصد، میوه‌های تازه ۳.۶ درصد، گوشت مرغ ۳.۹ درصد و چای ۰.۲ درصد نسبت به هفته مشابه ماه قبل ارزانی را تجربه کرده‌اند.

همچنین در هفته مورد بررسی سبزی‌های تازه ۱۳.۹ درصد(سیب زمینی در این گروه ظرف یک ماه ۵۳.۳ درصد گران شده است)، گوشت قرمز ۳.۲ درصد و قند و شکر ۰.۶ درصد افزایش را نسبت به هفته مشابه ماه قبل داشته اند؛ البته در این تاریخ بهای روغن نباتی ثابت مانده است.

به گزارش تسنیم، در هفته مورد گزارش، ‌در گروه لبنیات قیمت پنیر غیرپاستوریزه اندکی افزایش داشت و بهای سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ افزایش یافت و شانه‌ای ۸۲۰۰۰ الی ۱۱۰۰۰۰ ریال فروش می‌رفت. در گروه برنج، ‌بهای برنج داخله درجه یک و درجه دو ثابت بود. در گروه حبوب، قیمت تمام اقلام این گروه بدون تغییر بود.

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهردار پرتغال درجه دو و لویبا سبز عرضه نمی‌شد و خربزه عرضه کمی داشت ولی سایر اقلام میوه وسبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در سطح پایینی قرار داشتند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌گردید.

میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام مرغوب میوه و سبزی تازه را عرضه می‌نمودند که در گروه میوه‌های تازه بهای پرتغال درجه یک، انار، ‌انگور و به ویژه لیموشیرین کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه افزایش داشت. در گروه سبزی‌های تازه بهای تمام اقلام این گروه به ویژه کدو سبز و لوبیا سبز افزایش یافت.

در این هفته قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله افزایش ولی بهای گوشت مرغ کاهش جزئی داشت. در هفته مورد بررسی، قیمت چای خارجی اندکی افزایش یافت و بهای قند، شکر و انواع روغن نبایت ثابت بود.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت پنیر غیرپاستوریزه معادل ۱/۰ ردصد افزایش داشت و بهای سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ معادل ۱/۱ درصد افزایش یافت.

برنج و حبوب

در هفته مورد بررسی، در گروه برنج، ‌بهای برنج داخله درجه یک و درجه دو ثابت بود و در گروه حبوب، ‌ قیمت تمام اقلام این گروه بدون تغییر بود.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد گزارش، بهای پرتغال درجه یک معادل ۱/۲ درصد، لیموشیرین ۲/۱۹ درصد، انار ۹/۱ درصد و انگور ۷/۱ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۹/۰ درصد تا ۳/۵ درصد افزایش داشت. در گروه سبزی‌های تازه بهای تمام اقلام این گروه بین ۰/۱ درصد تا ۰/۳۳ درصد افزایش یافت.

گوشت قرمزو گوشت مرغ

در این هفته قیمت گوشت گوسفند معادل ۰/۱ درصد و گوشت تازه گاو و گوساله ۳/۱ درصد افزایش ولی بهای گوشت مرغ ۹/۰ درصد کاهش داشت.

قند، شکر، ‌چای و روغن نباتی

در هفته مورد بررسی، ‌قیمت چای خارجی معادل ۱/۰ دصد افزایش یافت و بهای قند شکر و انواع روغن نباتی ثابت بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار