|
|
کدخبر: ۵۳۹۴۷

معاون برنامه‌‌ریزی استانداری تهران گفت: با توجه به افزایش ۷ درصدی تولید مرغ در استان تهران قیمت گوشت مرغ در زمستان افزایش نمی‌یابد.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، نعمت‌الله ترکی در حاشیه جلسه هماهنگی تنظیم بازار استان تهران در جمع خبرنگاران درباره مصوبات این جلسه اظهار داشت: در این جلسه نرخ کالاها و اقلام اساسی در استان تهران مورد بررسی قرار گرفت و براساس یک گزارش واصله از دستگاه‌های اجرایی استان قیمت‌های کالاها در ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۱ افزایشی نداشته است.

وی افزود: بنا بود در اواخر سال ۹۱ براساس مصوبه‌ای قیمت لبنیات ۱۵ درصد افزایش یابد که حدودا آبان‌ماه امسال این افزایش قیمت‌ها اتفاق افتاد و قیمت‌های جدید لبنیات نیز براساس مصوبه ستاد مرکزی و سازمان حمایت بوده است.

ترکی درباره اقلام پرمصرف در استان تهران اظهار داشت: با توجه به بررسی‌هایی که داشته‌ایم در اقلام پرمصرف مانند گوشت قرمز و گوشت مرغ نسبت به سال گذشته در این ماه افزایش قیمتی نداشته‌ایم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر با توجه به آمار و ارقام داده شده در تولید و ذخیره‌سازی گوشت مرغ اقدامات خوبی صورت گرفته است.

معاون برنامه‌‌ریزیاستانداری تهراندرباره قیمت میوه و مرکبات در استان تهران اظهار داشت: در سنوات گذشته ظرفیت نگهداری و ذخیره‌سازی میوه و مرکبات ۱۲ هزار تن بوده است که امسال به ۱۲۰ هزار تن افزایش یافته است.

ترکی درباره شبکه توزیع و اصلاح فرایند توزیع اقلام در استان تهران اظهار داشت: در راستای حمایت از تولید‌کننده و مصرف‌کننده زنجیره‌ای برای ساماندهی فرایند توزیع اقلام و کالاها باید ایجاد شود.

ترکی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا امسال نیز در توزیع خشکبار از جمله پسته مشکلی خواهیم داشت گفت: جلساتی با تولید‌کنندگان پسته داشته‌ایم و مقرر شد براساس میزان مصرف پسته در داخل کشور ذخیره‌سازی داشته باشیم و مابقی صادرات شود.

معاون برنامه‌‌ریزی استانداری تهران خاطر نشان کرد: براساس آمار و ارقامی که هر هفته از حوزه جهاد کشاورزی اعلام می‌شود تولید مرغ ۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و در زمستان امسال افزایش قیمت گوشت مرغ را نخواهیم داشت.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار