|
|
کدخبر: ۵۴۲۷۰

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی‌ از اجرایی شدن فاز نخست بیمه زنان خانه‌دار خبر داد.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، زهره طبیب‌زاده، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت بیمه زنان خانه‌دار اظهار داشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است که فاز نخست بیمه زنان خانه‌دار اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از بیمه زنان خانه‌دار عملیاتی شده است که امیدواریم اجرای این بیمه برای ۲۰۰ هزار زنان‌خانه‌ دار که در قانون بودجه ۹۲ لحاظ شده است و تا پایان امسال اجرایی شود.، ادامه داد: مقرر بود ۱۰۰ میلیارد تومان برای بیمه ۲۰۰ هزار نفر از زنان خانه‌دار اختصاص داده شود که فاز نخست اجرایی شد.

* بیمه شدن۳۴ هزار زن روستایی در سال ۸۷

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۳۴ هزار زن روستایی تحت پوشش بیمه عشایر در سال ۸۷ بیمه شده‌اند، افزود: دولت در زمینه بیمه زنان خانه‌دار اقدامات موثری انجام داده که یکی از آنها بیمه زنان روستایی است.

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه بیمه " حرف مشاغل آزاد " از بیمه‌هایی است که سهم بسیاری از بیمه را باید خود زنان بپردازند، اظهار داشت: افرادی که در بخش خصوصی مشغول کار هستند و صاحب کارند مانند جوراب بافی باید تحت حرف مشاغل آزاد خود را بیمه کنند که این موضوع شامل زنان خانه‌دار نیز می‌شود ولی به دلیل اینکه درصد حق پرداخت این بیمه برای آنها سنگین بود، از این بیمه استقابل نشد.

وی با بیان اینکهبیمه" حرف مشاغل آزاد " برای زنان قشر ثروتمند است و زنان قشر متوسط و ضعیف عهده پرداخت حق بیمه آن برنمی‌آیند، عنوان کرد: در بودجه سال ۹۲ برای بیمه زنان خانه‌دار بودجه‌ای اختصاص یافته تا ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار بیمه شوند که امروز باید اگر بخواهند آماری ارائه دهند به تفکیک اعلام کنند چراکه تعدادی از زنان در گذشته بیمه شدند بنابراین باید به روز آمار اعلام کنند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید تمامی زنان خانه‌دار از حمایت دولت برخوردار باشند و بیمه شوند، اظهار داشت: تا پایان سال باید بیمه زنان خانه‌دار اجرایی شود و در اولویت این بیمه باید زنان سرپرست‌خانوار قرار گیرد بنابراین ما منتظر چنین اقدامی هستیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار