|
|
کدخبر: ۶۰۳۹۶

مدیر‌کل برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ثبت‌نام در کارو‌ان‌های " عمره مفرده " از امروز آغاز می‌شود از اعزام کاروان‌های حج عمره مفرده از ۲۰ ایستگاه پروازی خبر داد.

به گزارشامیدبه نقل از باشگاه خبرنگاران، حسن سرخوش در این باره گفت: ثبت نام کارو‌انهایی که الو‌یتهای یک تا ۳۰۰ بانک ملت که تا سال ۱۳۸۷ ثبت نام کرده اند از امروز در ۱۹ استان انجام می شود.

وی به اسامی این استانها اشاره کرد و افزود: این ۱۹ استان شامل اردبیل - آذربایجان غربی - کرمانشاه - ایلام - بوشهر - خوزستان - سمنان - سیستان و بلوچستان - فارس - کردستان - کرمان - گیلان - لرستان - مازندران - هرمز‌گان - همدان - گلستان - خراسان شمالی می شود.

سرخوش تصریح کرد: همچنین این ثبت نامها فردا پنج شنبه در ۱۹ استان شامل خراسان رضوی و جنوبی - آذربایجان شرقی - اصفهان - چهارمحال و بختیاری - زنجان - مرکزی - یزد و کاشان انجام می شود و در روز جمعه نیز استانهای تهران، قم و البرز می توانند برای ثبت نام به دفاتر خدمات زیارتی مجاز استانها مراجعه کنند.

وی بیان داشت: اعز‌امهای این دوره از اول دی ماه آغاز می شود و تا هفتم فروردین ماه ادامه دارد که روزانه متوسط ۱۴ الی ۱۵ پرواز از ۲۰ ایستگاه پروازی صورت می گیرد.

سرخوش در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر ۷۵۰ هزار نفر اعزام خواهند شد که امکان افزایش این تعداد هست و این تعداد بالای ۵ هزار و ۵۰۰ کاروان را در بر می گیرند که امسال سقف هزینه حج عمره از یک میلیون و ۷۵۰ هزار تا دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی به نحوه پروازها اشاره کرد و افزود: اعزامزائرانعمره توسط شرکتهای سعودی ۵۰ درصد و ۵۰ درصد هم شرکتهای هواپیمایی ایران ایر‌و ماهان انجام می شود که ۷ استان از تهران اعزام می شوند که شامل استانهای تهران - سمنان - قزوین –قم – کرج - کاشان - مرکزی و لرستان و پرواز استان چهار محال و بختیاری از اصفهان - کهکیلویه‌ و بو‌یر احمد از فارس و خراسان شمالی از مشهد انجام می شود.

سرخوش خاطرنشان کرد: مرحله دوم ثبت نام کاروانها از نیمه اول بهمن اعلام و از ۸ فروردین ماه تا ۶ رمضان اعز‌امها صورت می گیرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار