|
|
کدخبر: ۶۰۵

مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واریز یارانه دارو به کارت هوشمند بیماران خاص را اشتباهی بزرگ دانست و گفت: واریز یارانه دارو به کارت اشتباهی نابخشودنی است، چرا که نمی‌توان تشخیص داد هزینه‌های درمانی بیماران خاص چه میزان است، لذا با واریز یارانه دارو به کارت هوشمند بیماران خاص آنها را با مشکل مواجه خواهیم کرد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، محمد باقر هوشنگی با اشاره به اینکه باید اعتبار دارو از طریق بیمه‌ها به مردم پرداخت شود، گفت: عنوان کردن این مسئله توسط وزارت بهداشت شاید تنها در حد یک پیشنهاد باشد. با ارسال نامه‌ای، به فوریت خواستار تشکیل جلسه‌ای در این زمینه شده‌ایم و پیگیر این موضوع هستیم.

هوشنگی در پاسخ به اینکه وزارت بهداشتی‌ها معتقدند در صورت تخصیص این اعتبار به بیمه‌ها مشخص نیست که پول تخصیص یافته کجا هزینه شود، بیان کرد: بیمه تعریف دارد و طرح این مسائل اصلا درست نیست.

مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در بیمه " ریسک " وجود دارد، یعنی هم افراد سالم و هم افراد بیمار تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. در پوشش بیمه‌ای پول افراد سالم را به بیماران می‌دهیم و این همان " توزیع ریسک " است.

وی با بیان اینکه باید به بیمه‌ها قدرت و اعتبار داده شود، گفت: اگر مشکلی نیز در خصوص بیمه‌ها وجود دارد باید با قانونگذاری ساختار اصلاح شود و واریز یارانه دارو به کارت هوشمند بیماران خاص به منزله " تضعیف کردن بیمه‌ها " است و باید حتما در این زمینه از راهی درست وارد شویم.

هوشنگی با تاکید بر اینکه قیمت دارو، نوع و دوز آن برای بیمار در طول سپری شدن دوره بیماری مشخص نیست، اظهار کرد: تامین اعتبار از ابتدای کار برای بیمار خاص که شرایط نامشخصی دارند اصلا درست نیست، چرا که ممکن است قیمت داروی بیمار افزایش یافته، نوع داروی مصرفی‌اش تعویض شود و یا دوز داروی وی تغییر یابد، بنابراین روند جبران قیمت ایجاد شده با واریز یارانه دارو به کارت هوشمند بیماران خاص مشخص نیست.

مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نمی‌توان تشخیص داد که هزینه‌های درمانی بیماران خاص چه میزان است، تصریح کرد: با واریز یارانه دارو به کارت هوشمند بیماران خاص آنها را با مشکل مواجه خواهیم کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار