|
|
کدخبر: ۶۴۱۳۷

معاون وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، بی رحم ترین قاتل ایرانی ها را معرفی کرد و خواستار هشیاری مردم برای حفظ سلامت خود شد.

به گزارشامیدبه نقل از ایرنا، علی اکبر سیاری معاون بهداشت این وزارتخانه روز چهارشنبه درچهارمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران گفت: به علت افزایش بیماری های غیرواگیر از جمله سکته قبلی به سرعت شاهد رشد افتتاح بخش های مراقبت های ویژه در ایران هستیم.

وی با اشاره به اینکه بروز مرگ نابهنگام در هر خانواده، بدترین حادثه برای آنها محسوب می شود، اظهار داشت: اگر یک مادر بر اثر حاملگی در گوشه ای از کشور فوت کند، زنگ خطر برای تمام نظام بهداشت و درمان از دفتر رییس دانشگاه علوم پزشکی تا وزیر بهداشت نواخته می شود.

وی ادامه داد: این درحالی است که سالانه ۳۸۰ هزار مرگ در کشور رخ می دهد که از این میزان ۹۱ هزار مورد به علت سکته قلبی به وقوع می پیوندد و هیچ زنگ خطری به صدا نمی آید.

معاون بهداشت، وزیربهداشت توضیح داد که می توان با برنامه های پیشگیرانه به راحتی از بروز مرگ های ناشی از سکته های قلبی، مغزی و حتی حوادثجلوگیری کرد.

سیاری به عامل دیگر خطر که همان مصرفدخانیاتاست اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد جمعیت ۱۵تا ۶۴ سال کشور سیگار مصرف می کنند که متاسفانه ۱۱هزار مرگی که در کشور اتفاق می افتد به مصرف سیگار مرتبط است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار