|
|
کدخبر: ۶۶۱۰۴

رئیس پلیس اینترپل ایران آخرین جزئیات پرونده علی عیاشی، کلاهبردار میلیاردی فراری را تشریح کرد و گفت: وی همچنان در یونان بسر می‌برد.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، رئیس پلیس اینترپل ایران آخرین جزئیات پرونده علی عیاشی، کلاهبردار میلیاردی فراری را تشریح کرد و گفت: وی همچنان در یونان بسر می‌برد.

سرهنگ مسعود رضوانی، رئیس پلیس اینترپل کشور با بیان اینکه پلیس یونان به دنبال دستگیری عیاشی است گفت: این فرد از ایران به ترکیه و سپس یونان گریخته و همچنان در یونان بسر می‌برد.

وی در مورد اینکه چرا وی تاکنون به کشور استرداد نشده است گفت: عیاشی ابتدا به ترکیه گریخت و در آنجا توسط پلیس ترکیه دستگیر شد اما با وجود اینکه دادگاه بدوی حکم به استرداد عیاشی داد، وی توانست با زدوبند فرار کند و به یونان پناه ببرد.

رئیس پلیس اینترپل افزود: در یونان نیز یکبار عیاشی توسط پلیس دستگیر شد اما با اینکه دادگاه اولیه حکم به استرداد وی داده بود، وی در اعتراض به حکم دادگاه مدعی شد که جرم او سیاسی است و تقاضای پناهندگی سیاسی کرد.

وی یادآور شد: مدتها تلاش کردیم تا به یونانی‌ها اثبات کنیم که جرم عیاشی سیاسی نیست و وی به جرم کلاهبرداری فراری است و بدین ترتیب حکم پناهنگی سیاسی وی را ابطال کردند و قول پیگیری دادند.

رضوانی تفاوت پرونده عیاشی با خاوری را در این موضوع دانست که پلیس یونان برخلاف پلیس کانادا به دنبال عیاشی است و قصد دستگیری و استرداد اینکلاهبرداررا دارند.

علی عیاشی چندین سال قبل با قول تحویل خودرو به قیمت ۲ تا ۸ میلیون تومان به مردم اهواز، از آنها مبلغی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده و سپس از کشور متواری شده است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، دادستان وقت کل کشور در فروردین ۸۸ از قول مساعد مقامات قضایی یونان جهت پیگیری و استرداد عیاشی خبر داده بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار