|
|
کدخبر: ۷۹۱۵۰

بازار مسکن تا پایان سال ۹۳ با رکود نزولی همراه است و روند کاهشی قیمت خانه ادامه دارد مگر این که اتفاق خاصی در شرایط بالادستی از جمله تغییر در قیمت نفت‌، ارز و ثبات سیاسی و اجتماعی رخ دهد.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، مهدی مافی - بازرس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن تهران - با اشاره به رکود فعلی بازار مسکن اظهار کرد: تا پایان سال شرایط اقتصادی بازار مسکن در حالت رکود قرار دارد و قیمت‌ها با کمی کاهش همراه خواهد شد.

به گفته وی طرح‌های جدید وزارت راه و شهرسازی اعم از مسکن اجتماعی و حمایتی چندان بر قیمت کل واحدهای مسکونی کشور تاثیرگذار نخواهد بود چرا که این برنامه‌ها در بلند مدت تاثیرگذار هستند.

بازرس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن تهران تاکید کرد: عوامل خارجی همچون ارز، قیمت نفت و امنیت اقتصادی در کشور افزایش و کاهش‌دهنده قیمت مسکن است اما امسال روند ثبات و کاهش قیمت در بازار ایجاد شده است.

به گفته مافی در حال حاضر حجم ساخت و ساز در بازار کشور مناسب است و اکنون تولیدمسکنبه حد قابل قبولی رسیده است؛ به گونه‌ای که اگر عوامل بالادستی در بازار مسکن دخالت نکند روند کاهشی ادامه دارد.

وی پیش‌بینی کرد: بازار مسکن تا دو سال آینده رکود نزولی خواهد داشت و به جای رکود تورمی، رکود نزولی در بازار حاکم شده است چرا که در آخرین افزایش قیمت مسکن قدرت خرید از دست مردم خارج شد.

بازرس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن تهران روند کاهشی قیمت مسکن تا پایان سال ۹۳ را ادامه دار عنوان کرد و گفت: این روند کاهشی ادامه دارد مگر این که اتفاق خاصی در شرایط بالادستی از جمله تغییر در قیمت نفت‌، ارز و ثبات سیاسی و اجتماعی صورت گیرد.

مافی در ادامه به بازار شب عید مسکن اشاره و اظهار کرد: امسال افزایش قیمتی در بازار مسکن نداریم و روند رکود حکمفرماست.

وی تاکید کرد: پس از گذشت روند رکود، رونق نسبی به بازار مسکن برمی‌گردد و قیمت‌ها با رونق در خرید و فروش همراه خواهد شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار