|
|
کدخبر: ۸۲۸۸۷

چهار سارق خشن که با استفاده از قمه و تبر گوشی‌های تلفن‌همراه شهروندان را سرقت می‌کردند، به دام افتادند. جوانی روز ۱۱آذر با مراجعه به کلانتری شهدا به ماموران اعلام کرد گوشی تلفن‌همراهش توسط سرنشینان موتوسیکلتی، زورگیری شده است.

به گزارشامیدروزنامه شرق نوشت: مالباخته پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی توضیح داد: «ساعت ۲۱:۳۰ روز حادثه در پیاده‌رو در حال صحبت با تلفن‌همراه بودم که موتوسیکلت آپاچی‌ سفیدرنگی با سه‌سرنشین مقابلم توقف کرد. دو ترک‌نشین آن پیاده شدند و به سمت من آمدند.
ناگهان هرکدام از آنها قمه و تبری از زیر لباس‌های خود خارج کردند و به سمتم حمله‌ور شدند. یکی از آنها که تبر داشت ضربه‌ای محکم به دست راست من زد و نفر دوم نیز با تهدید قمه گوشی تلفن‌همراهم را گرفت.» کارآگاهان به بررسی سرقت‌های مشابه پرداختند که در آنها سارقان سوار موتوسیکلت آپاچی سفیدرنگ بودند و تبر و قمه داشتند.

سپس با شناسایی هویت مالک اولموتوسیکلتدر شهرری، این فرد توضیح داد موتوسیکلت را به‌صورت قولنامه‌ای به شخصی ۲۲ساله به نام مهرداد فروخته است. با بررسی سوابق مهرداد مشخص شد وی یکی از مجرمان سابقه‌داری است که پیش از این نیز به اتهام شرارت دستگیر و روانه زندان شده بود.

کارآگاهان پس از شناسایی تصویر مهرداد توسط تعدادی از مالباختگان با بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار مخفیگاه وی را در منطقه دولت‌آباد شناسایی و او را چند روز قبل دستگیر کردند.

مهرداد بعد از انتقال به پلیس آگاهی سه عضو دیگر گروه را که ۱۹ تا ۲۲ساله هستند معرفی کرد و این سه‌نفر نیز در عملیاتی همزمان دستگیر و بهکلانتریمنتقل شدند. متهمان در بازجویی‌ها به ده‌ها فقره سرقت گوشی‌های تلفن همراه‌ گرانقیمت در مناطق مختلف تهران به‌ویژه در نبرد، نیروی هوایی، تهران‌نو، خاوران، پیروزی، افسریه و ۱۷شهریور اعتراف و در اظهارات خود عنوان کردند با وجود اطلاع از ارزش بالای گوشی‌های مسروقه، هرکدام از آنها را به قیمت چند۱۰هزارتومان فروخته‌اند.

سرهنگ محمد اشراقی، رییس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با توجه به برخی قابلیت‌های رایانه‌ای در گوشی‌های تلفن همراه نسل جدید و تمایل گروهی از شهروندان به‌ویژه جوانان به استفاده از این نوع گوشی‌ها، گروهی از سارقان به این نوع سرقت گرایش پیدا کرده‌اند و به شیوه و شگردهای مختلف از جمله زورگیری و موبایل‌قاپی اقدام به سرقت گوشی‌های تلفن همراه‌ گرانقیمت می‌کنند.»

سرهنگ اشراقی گفت: «با توجه به اعترافات صریح متهمان به ده‌ها فقره زورگیری با استفاده از دو دستگاه موتوسیکلت آپاچی سفیدرنگ و هوندا ۱۲۵ مشکی، شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان و همچنین سایر مالباختگان که در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است و از تمامی مالباختگان که به این شیوه و شگرد مورد زورگیری به‌ویژه سرقت گوشی‌های تلفن همراه خود قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به این پایگاه، واقع در میدان نبرد مراجعه کنند.»

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار